5 کولبر ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه، جان باختند

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه اطلاع داد اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه متاسفانه پنج نفر بودند که گرفتار بهمن شده بودند و جان خود را از دست داده اند.

5 کولبر ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه، جان باختند

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده درباره پیگیری شرایط اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه توضیح داد: براساس آخرین گزارشهای دریافتی، متاسفانه پنج نفر که گرفتار بهمن شده بودند جان خود را از دست داده اند. البته جنازه آنها پیدا شده که پس از انجام هماهنگی های معمول به کشورمان منتقل خواهند شد.

سعید خطیب زاده افزود: بر اساس جزئیات دریافتی از ادارات ذیربط، در پی سقوط بهمن و مفقود شدن 5 نفر از کولبران ایرانی در منطقه مرزی ایران و ترکیه، وزارت خارجه در کنار تماس های تلفنی و دیدار سرکنسول کشورمان در ارزروم و پیگیری های ستاد بحران استان آذربایجان غربی، با ارسال دو فقره یادداشت به مقامات ترکیه یکی از سوی سفارتمان در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه و یک مورد هم از اداره کل کنسولی به سفارت ترکیه در تهران، درخواست اجازه ورود تیم تفحص هلال احمر ایران به محل حادثه و همکاری نیروهای ترکیه با آنان جهت یافتن این عزیزان شد که البته این کوشش ها تا انتقال پیکرها به کشور ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اشاره داشت: مسئولین مرزی همیشه تاکید داشته اند که اتباع کشورمان از عبور غیرمجاز از مرز خودداری نمایند تا با توجه به شرایط منطقه، گرفتار شرایط تاسف بار پیش آمده برای این پنج هموطن نشوند.

خطیب زاده در خاتمه از همکاری مقامات مرزی و هلال احمر ترکیه برای روشن شدن سرنوشت این پنج ایرانی تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1555

به "5 کولبر ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه، جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کولبر ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه، جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید