گوشی مقرون به صرفه موتورولا Edge 20 لایت با مشخصات فنی خوب معرفی گردید

به گزارش بوستان گفتگو، موتورولا امروز و در جریان مراسم رونمایی از دو گوشی قدرتمند Edge 20 و Edge 20 پرو از یک گوشی نسبتا مالی تحت اسم Edge 20 لایت هم رونمایی کرد؛ محصولی با مشخصات فنی خوب روی کاغذ و قیمت مناسب.

گوشی مقرون به صرفه موتورولا Edge 20 لایت با مشخصات فنی خوب معرفی گردید

موتورولا شاید به میزان شرکت های عظیم فعال در زمینه فراوری گوشی هوشمند شناخته شده و محبوب نباشد اما قطعا این مسئله باعث نمی گردد فکر کنیم کیفیت گوشی های کمی هم که فراوری می نماید پایین است. این شرکت طی یکی دو سال اخیر کوشش کرد فعالیت خود را در این بخش افزایش دهد و گوشی های بسیار خوب و باکیفیتی را هم راهی بازار نموده که از حمله این موارد می توان به سری Edge 20 اشاره نمود که روز گذشته رونمایی شدند.

سری Edge 20 شامل 3 گوشی می شوند در مدل های استاندارد، پرو و لایت که دو مدل اول را در مطلبی جداگانه آنالیز کردیم و در این مطلب قرار است به شرح قابلیت ها و مشخصات فنی مدل لایت بپردازیم که به اسم یک گوشی مالی راهی بازار خواهد شد.

موتورولا Edge 20 لایت

طراحی

جای تعجبی ندارد اگر بگوییم این گوشی هم از لحاظ ظاهری درست شبیه به سایر گوشی های سری موتورولا Edge 20 است چرا که همین نام را یدک می کشد. گوشی بدنه شفاف و زیبایی داشته و در دو طرح و رنگ به فروش می رسد؛ الکتریک گرافیت و سبز که البته موتورولا آن را سبز مردابی می نامد. این گوشی با ضخامت 8.25 میلی متر و وزن 185 گرم، در بین گوشی های دیگر سری موتورولا Edge 20 بیشترین ضخامت را دارد اما از طرفی باتری عظیم تری هم به خاطر همین افزایش ضخامت در آن تعبیه شده و بیرون زدگی ماژول دوربین هم کمتر حس می گردد.

پنل پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است که اصلا تعجب برانگیز نبود. نمایشگر گوشی تخت بوده و روی آن حفره ای کوچک جهت تعبیه دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. اگرچه حواشی این گوشی اندکی بیشتر از سایر مدل ها است اما خب موتورولا توانسته در محدوده قیمتی مورد نظر، انتظارات را از لحاظ طراحی برآورده کند.

تفاوت دیگری که موتورولا Edge 20 لایت به نسبت دو مدل دیگر دارد این است که حسگر اثر انگشت آن به جای قرارگیری در زیر نمایشگر، با کلید پاور در کناره گوشی ادغام شده تا بدین ترتیب هم تنوعی در محصولات شرکت ایجاد گردد هم اینکه چنین روشی سرعت و دقت بیشتری در خواندن اثر انگشت دارد و خوشحالیم مقرون به صرفه قیمت ترین مدل از آن بهره می برد.

غافلگیری مجذوب کننده این گوشی، بهره مندی آن از جک 3.5 میلی متری هدفون است که این روزها به مرور در حال فراموشی است. این جک محبوب در قسمت پایینی فریم موتورولا Edge 20 لایت و کنار بلندگو و پورت USB-C تعبیه شده است. خبر خوب دیگر هم پشتیبانی این گوشی از اسلات کارت حافظه جانبی است تا کاربر در صورت تمایل با خرید یک کارت MicroSD ظرفیت حافظه داخلی گوشی خود را افزایش دهد.

نمایشگر و دوربین

نمایشگر موتورولا Edge 20 لایت هیچ تفاوتی از لحاظ میزان و وضوح تصویر به نسبت نمایشگر بکار رفته در دو مدل دیگر ندارد. یعنی همان میزان 6.7 اینچ با وضوح +FHD که برای یک گوشی مالی فوق العاده خوب به شمار میرود. البته تنها عقب گرد به نسبت دو مدل استاندارد و پرو، رفرش ریت 90 هرتزی این گوشی است که اگرچه در مقابل رفرش ریت 144 هرتز آن دو مدل حرفی برای گفتن ندارد اما به میزان کافی خوب است و می تواند تجربه لذت بخشی را از کار با گوشی هوشمند برایمان به ارمغان بیاورد.

ار لحاظ دوربین هم موتورولا Edge 20 لایت فوق العاده ظاهر شده است. شاید تعجب کنید اما این گوشی از همان دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.9 بهره می برد که در دو مدل دیگر شاهد بودیم. اما خب این برابری در رابطه با دوربین های دیگر صدق نمی نماید. مثلا میزان دوربین فوق عریض این گوشی 8 مگاپیکسل است (به جای 16 مگاپیکسل در مدل های دیگر). سنسور دیگر هم 2 مگاپیکسلی بوده و اصلا قابلیت عکاسی ندارد و صرفا برای سنجش عمق درون گوشی تعبیه شده است.

دوربین سلفی مانند دو مدل دیگر 32 مگاپیکسلی است و درون حفره ای در مرکز نمایشگر تعبیه شده است. گگرددگی دیافراگم این دوربین هم f/2.25 است تا بدین ترتیب هیچ تفاوتی بین سه گوشی موتورولا در این بخش وجود نداشته باشد.

عملکرد سخت افزاری، باتری و نرم افزاری

قلب تپنده موتورولا Edge 20 لایت را پردازنده نسبتا خوب مدیاتک Dimensity 720 تشکیل می دهد. این تراشه که پشتیبانی از فناوری پرسرعت 5G را هم به گوشی می آورد برای رسیدگی به امور روزانه و انجام کارهای معمولی یا حتی اجرای بازی های نسبتا سنگین با اعمال تنظیمات گرافیکی میانه هم کافی است. خصوصا اینکه در کنار آن از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم استفاده شده تا گوشی در زمینه مولتی تسکینگ هم تمام احتیاج شما را رفع کند.

پیش تر به این موضوع اشاره داشتیم که این گوشی از باتری عظیم تری بهره می برد و اینطور هم هست. منبع تغذیه این مجموعه ارزشمند را باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد که آن هم با یک آداپتور سریع 30 واتی که درون جعبه به آن دسترسی خواهید داشت شارژ می گردد. سرعت پایینی به شمار میرود اما همین که مجبور نیستیم بهای اضافی برای خرید آن بپردازیم خوب است. گفتنی است این گوشی هم از فناوری شارژ بی سیم بهره نمی برد.

در بخش نرم افزار تفاوت خاصی بین این گوشی با دو مدل دیگر دیده نمی گردد. می گوییم تفاوت خاص چون به گفته موتورولا، اگرچه این گوشی هم از Ready Platform پشتیبانی می نماید اما یک سری از قابلیت ها در آن محدود است. جز این مورد، در سیستم عامل و رابط کاربری (اندروید 11 و رابط My UX)، تفاوتی بین سه مدل دیده نمی گردد.

قیمت و تاریخ عرضه

در رابطه با تاریخ عرضه این گوشی هیچ اطلاع دقیقی نداریم اما انتظار می رود این محصول هم طی هفته های آینده در دسترس قرار بگیرد. قیمتی که موتورولا برای این محصول در نظر گرفته 350 یورو است که البته به نسبت منطقه عرضه، این قیمت هم تغییر خواهد نمود. اما فعلا نمی دانیم آیا این گوشی در بازاری جز اروپا هم عرضه می گردد یا خیر. در بسته بندی این گوشی به آداپتور شارژر 30 واتی، قاب محافظ و یک هدست دسترسی خواهید داشت که این محتویات بسته به بازار عرضه ممکن است متفاوت باشند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1841

به "گوشی مقرون به صرفه موتورولا Edge 20 لایت با مشخصات فنی خوب معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی مقرون به صرفه موتورولا Edge 20 لایت با مشخصات فنی خوب معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید