گریه شبانه با شعری از هوشنگ ابتهاج منتشر شد

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - قطعه گریه شبانه به آهنگسازی مهرداد پازوکی و خوانندگی محمد یادگار از مجموعه آلبوم به سفر فکر نکن از سوی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر شد.

گریه شبانه با شعری از هوشنگ ابتهاج منتشر شد

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی،گریه شبانه ششمین قطعه از مجموعه موسیقی به سفر فکر نکن است که به آهنگسازی مهرداد پازوکی و خوانندگی محمدیادگار با شعری از هوشنگ ابتهاج منتشر شده است.

محمد یادگار که بیش از دو دهه در عرصه خوانندگانی فعالیت دارد و بعد از سالها آموزش و تمرین در آواز ایرانی،چندین ماه است که آثارش را با آهنگسازی مهرداد پازوکی منتشر می کند. معتقد است که این این آثار حال و هوای موسیقی گلها را دارد . او در این باره گفت: من به شخصه در تلاشم این همکاریها باعث گردد موسیقی ایرانی از آن حالت خشکی و غمی که بسیاری آن را اینگونه باور دارند ،بیرون بیاید و حس و حال زنده تری به خود بگیرد در واقع درتلاشم قطعاتی که تا کنون منتشر کردیم (به سفر فکر نکن،سراب،آرزوی نقش برآب،پرواز با خورشید،عقل و فهم و گریه شبانه) بتواند به نسل جوان حالات ونوع رمانسی وشادی و عاشقانه بودن موسیقی ایرانی را بهتر وبیشتر بشناسانیم .

یادگار با اشاره به اینکه موسیقی ایرانی آنطور که باید برای جوانترها شناخته شده نیست گفت:برخی آموزشگاههای موسیقی در زمینه آموزش کم کاری نموده اند و آموزش درستی به هنرجویانی که تشنه یادگیری موسیقی اصیل ایرانی هستند،نداده اند.در بسیاری موارد هم از استادان بنام برای انتقال دانش موسیقی بهره نبرده اند و نتوانسته از نظر فنی ادای درست آواز را منتقل نمایند.به همین علت است که موسیقی ما روز به روز افت نموده در حالی که سرزمین ما که دارای ادبیاتی غنی با سابقه چندصد ساله است بایستی جایگاه موسیقی اش خیلی بالاتر باشد.

وی یکی دیگر از دلایل افول موسیقی ایرانی را نقش دانشگاهها مطرح نمود و اضافه نمود: آواز ایرانی در دانشگاههای موسیقی جایی ندارد و هیچ گاه تدریس نشده و فقط یادگیری این رشته از موسیقی ایرانی محدود به آموزشگاهها شده است و از آنجایی که نظارتی بر شیوه تدریس آموزشگاهها و اساتیدشان صورت نمی گیرد در بیشتر مواقع متوجه عدم شیوه های درست آموزشی هستیم و هر کسی که مدتی ساز و یا آواز فراگرفته با عنوان استاد مشغول به کار می گردد .این درحالی است که یک هنرمند و یا یک خواننده باید اشنایی کامل با ساز، تلفیق شعر و موسیقی و ادبیات ایرانی داشته باشد تا بتواند کار خوبی ارائه دهد.

این خواننده درباره انتشار این قطعات در قالب یک آلبوم موسیقی اضافه نمود: قطعاتی که من منتشر کردم بصورت تک ترک در دسترس عموم در داخل و خارج از کشور نهاده شد ونیاز به انتشار آلبوم نیست چون در حال حاضر دیگر کسی برای شنیدن موسیقی آلبومی تهیه نمی نماید و بیشتر از اینترنت دانلود مینمایند ولی شاید در آینده بصورت آلبوم هم منتشرش کردم .

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2091

به "گریه شبانه با شعری از هوشنگ ابتهاج منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریه شبانه با شعری از هوشنگ ابتهاج منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید