گجت های پوشیدنی سلامت فکر را رصد می نمایند

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، گجت های پوشیدنی اطلاعات مربوط به سلامت را جمع آوری می نمایند، مانند تعداد قدم هایی که باید برداشته گردد، تعداد پله هایی که فرد بالا رفته، مقدار کالری که مصرف نموده، مدت زمان خواب، ضربان قلب و غیره. اما اکنون تعیین شده یک گجت می تواند سلامت ذهنی فرد را نیز رصد کند.

گجت های پوشیدنی سلامت فکر را رصد می نمایند

حسگرهای احساسات در گجت های پوشیدنی یا لباس های مختلف به کار می روند و تصویری از فعالیت های روزانه فرد را فراهم می نمایند. در مرحله بعد این اطلاعات در دستگاههای موبایل یا رایانه هماهنگ می گردد. پیشرفت در زمینه شبکه های موبایل و انتقال سریع داده ها در کنار میکروپردازشگرهای بسیار کوچک سبب شده گجت های پوشیدنی به بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره افراد تبدیل شوند.

انعطاف پذیری، توانایی فرد برای بازگشت یا بهبود سریع هنگام مسائل و سختی ها است. این همان چیزی است که به افراد قدرت می دهد تا با تروما و مسائل کنار بیایند و سلامت ذهنی مناسبی داشته باشند.

به همین خاطر محققان دانشکاه پزشکیIcahn در نیویورک مدل های یادگیری ماشینی را روی داده هایی به کاربردند که از گجت های مختلف مانند اپل واچ جمع آوری شده بود و هدف آن آنالیز انعطاف پذیری و سلامت ذهنی فرد بود.

رابرت هیرتن مولف ارشد این پژوهش می گوید: گجت های پوشیدنی به طور مداوم اطلاعات درباره شرایط فیزیکی فرد فراهم می نمایند. نتایج تحقیق چشم اندازی به قابلیت اجرایی ارزیابی ویژگی های روانشناختی از داده هایی است که به طور منفعلانه جمع آوری شده اند.

البته همه به سرویس های سلامت روان دسترسی ندارند و به همین علت محققان معتقدند این تحقیق اهمیت زیادی دارد.

محققان در این پژوهش داده های جمع آوری شده طی تحقیقWarrior Watch را استفاده کردند که برای یاری به درک تاثیرات همه گیری روی سلامتی روانی کارمندان بیمارستان جمع آوری شده بود. داده ها مربوط به 329 کارمند بخش خدمات درمانی بود که در 7 بیمارستان نیویورک فعالیت می کردند.

افراد مذکور طی دوره انجام پژوهش یک اپل واچ سری 4یا 5 را استفاده کردند که تغییرات ضربان قلب (زمان بین هر ضربان) و ضربان قلب در حالت استراحت را اندازه گیری می کرد. تغییرات ضربان قلب نشان دهنده واکنش فیزیکی بدن به استرس است. نظرسنجی های پایه برای ارزیابی تاب آوری، خوش بینی و اندازه حمایت عاطفی ارائه شده به وسیله دیگران انجام شد.

الگوریتم های ماشین یادگیری برای تحلیل داده ها استفاده شد و محققان متوجه شدند می توانند انعطاف پذیری فرد و بعلاوه ترکیبی از انعطاف پذیری، خوش بینی و پشتیبانی احساسی را براساس تغییرات ضربان قلب تعیین نمایند.

با وجود آنکه تحقیقWarrior Watch برای ارزیابی انعطاف پذیری فرد به طور خاص طراحی نشده بود اما پژوهشگران معتقدند یافته های آنها نشان دهنده احتیاج به مطالعه بیشتر جهت ارزیابی سلامت روانی با توجه به داده های جمع آوری شده از گجت های پوشیدنی به شیوه منفعلانه است.

محققان تصمیم دارند پژوهش های خود را با استفاده از داده های گجت های پوشیدنی ادامه دهند تا طیفی از اختلالات فیزیکی و روانشناختی را آنالیز نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2341

به "گجت های پوشیدنی سلامت فکر را رصد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گجت های پوشیدنی سلامت فکر را رصد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید