چگونه خانه ای روشن داشته باشیم!

به گزارش بوستان گفتگو، اگرچه سلیقه ها در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی به میزان چشم گیری متفاوت می باشد، اما بسیاری از افراد تمایل دارند فضایی روشن و باز در اختیار داشته باشند. اهمیت این موضوع حتی زمانی که از تم رنگ تیره برای رنگ آمیزی اتاق استفاده می کنید نیز قابل توجه می باشد و نکته مهم و کلیدی ایجاد تعادل میان نور و تاریکی است. بدون شک هیچ کس تمایل به استفاده از فضایی کسل بار را ندارد. ممکن است بسیاری از آپارتمان ها از نور کافی برخوردار نباشند و افراد به دنبال راهکاری برای طراحی فضایی روشن باشند. به نظر شما از چه ایده هایی می توان برای ایجاد فضایی روشن در اتاقی که از نور طبیعی کافی برخوردار نیست، استفاده کرد؟ آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ساده ترین راهکارهایی است که با استفاده از آن ها می توان فضایی روشن در اختیار داشت. هم چنین استفاده از این تکنیک ها می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نیز به شما یاری کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه خانه ای روشن داشته باشیم!

جهت دریافت خدمات نمای داخلی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

انتخاب هوشمندانه رنگ

انتخاب رنگ مناسب از جمله نکات کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. انتخاب رنگ صحیح می تواند در روشن تر نشان دادن فضای اتاقی که از نور طبیعی کافی برخوردار نیست نیز کارگشا باشد. به این منظور می توانید از رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار استفاده نمایید. در صورتی که تمایل به استفاده از رنگ ها در قالب راه حلهای دیگری دارید نیز می توانید از آن ها برای انتخاب المان های تزئینی مانند تابلو هنری بزرگ، فرش، کوسن، پرده و غیره استفاده نمایید. حال سوال این جاست که استفاده از چه رنگ هایی برای روشن تر نشان دادن فضای اتاق مناسب می باشد؟ بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی بر این باورند که رنگ های سفید، متالیک، یاسی، رنگ های خنثی مانند خاکستری روشن و رنگ بژ و طیف های روشن رنگ های نارنجی، قرمز و سبز رنگ های مناسبی هستند. انتخاب نمونه مناسب از این رنگ ها به فضایی که قصد استفاده از آن ها را دارید، بستگی دارد. برای مثال این امکان برای شما وجود دارد از کوسن های رنگی در طراحی اتاق نشیمن استفاده نمایید.

ایجاد فضای خالی

در مبحث طراحی دکوراسیون داخلی با مفهومی به اسم فضای منفی یا فضای سفید رو به رو می شویم. این فضا عموما به فضای خالی در اطراف نقطه کانونی گفته می گردد. این نقطه از آن جهت که برای انجام کار خاصی استفاده گردد، خالی نمی ماند. ایجاد چنین فضایی به چشمان شما اجازه استراحت می دهد. از جمله راه حلهایی که می توانید برای روشن سازی فضای تاریک مورد استفاده قرار دهید، ایجاد فضای منفی یا فضای سفید می باشد. استفاده از این راه حل نه تنها به روشن تر نشان دادن فضای مورد نظر یاری می نماید بلکه باعث می گردد اتاق بزرگتر از آن چه که هست نمایش داده گردد. آیا تا به حال به اتاق تاریکی که در آن از وسایل زیادی استفاده شده و به نوعی پر هرج و مرج است فکر نموده اید؟ بدون شک خالی کردن فضای اتاق و بیرون آوردن وسایل اضافی می تواند در روشن تر شدن فضای اتاق به شما یاری کند.

استفاده از آینه

اگر به دنبال استفاده از نور بیش تر در خانه هستید، آینه ها می توانند نقش معین کننده ای داشته باشند. این المان با بازتاب نور می تواند فضایی روشن تر به ارمغان بیاورد. استفاده از این راه حل علاوه بر ایجاد فضایی زیبا می تواند راه حلی کاربردی نیز باشد. پس بهتر است همین حالا دست به کار شوید. بهترین مکان برای نصب آینه پشت یا جلوی منبع نور می باشد. انجام این کار بدون شک شما را شگفت زده خواهد نمود. استفاده از این المان می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نیز به شما یاری کند. امروزه انواع مختلفی از آینه های دکوراتیو موجود می باشند که استفاده از آن ها فضایی زیبا برای شما به ارمغان خواهد آورد.

استفاده از وسایل مناسب

انتخاب هوشمندانه وسایل مختلف در دیزاین خانه نیز از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. از جمله نکات کلیدی که در هنگام انتخاب وسایل باید به یاد داشته باشید، استفاده از انواع المان ها با رنگ روشن می باشد. استفاده از رنگ های تیره برای انتخاب وسایل باعث ایجاد فضایی سنگین می گردد. بنابراین از وسایلی که از رنگ روشن در ساخت آن ها استفاده شده است و هم چنین وزن سبکی دارند، استفاده نمایید.

استفاده از نورپردازی مناسب

برای ایجاد فضایی روشن بهتر است به فکر استفاده از ایده های خلاقانه در نورپردازی باشید. استفاده از لایه های مختلف نورپردازی نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. برای مثال علاوه بر استفاده از انواع لامپ و لوسترهای سقفی می توانید از لامپ های دیواری نیز استفاده نمایید. استفاده از آباژور پایه دار در پشت مبلمان نیز می تواند از دیگر ایده های اجرای نورپردازی در طراحی اتاقی که از نور کافی برخوردار نیست، باشد.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما با شما در میان گذاشتیم، ارائه ایده هایی در زمینه روشن سازی فضایی است که از نور طبیعی کافی برخوردار نمی باشد. آیا خانه یا آپارتمانی که شما در آن زندگی می کنید با این مشکل رو به رو می باشد؟ به نظر شما استفاده از کدام ایده می تواند نتیجه بهتری در پی داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 709

به "چگونه خانه ای روشن داشته باشیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خانه ای روشن داشته باشیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید