چند خانه در زلزله هرمزگان آسیب دیده است؟

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برآوردهای بنیاد مسکن از مقدار خسارت به واحدهای مسکونی منطقه ها زلزله زده هرمزگان به دولت ارسال شده است، گفت بر اثر زلزله با بزرگی 6.4 در هرمزگان، 2 هزار و 750 واحد آسیب دیدند.

چند خانه در زلزله هرمزگان آسیب دیده است؟

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در منطقه ها زلزله زده هرمزگان به سر می برد در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن ارایه آماری از ارزیابی خسارت های وارده در استان بر اثر زلزله با بزرگی 6.4 که 23 آبان به وقوع پیوست، بخشی از فعالیت های بنیاد را در این باره اظهار داشت.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که بر اساس برآورده های اولیه 30 روستا تحت تاثیر زلزله هرمزگان با بزرگی 6.4 و پس لرزه های متعدد آن قرار گرفتند از آسیب به 2 هزار و 750 واحد مسکونی اطلاع داد.

جودی گفت: از 2 هزار و 750 واحد مسکونی آسیب دیده، 2 هزار واحد احداثی و 750 واحد تعمیراتی شناسایی و ارزیابی شدند.

وی با اشاره به اینکه منطقه زلزله زده، منطقه لرزه خیزی است و در عین حال کیفیت واحدهای مسکونی بسیار پایین است، بر مقاوم سازی و بازسازی به موقع واحدها تاکید نمود و اضافه نمود: بنیاد مسکن به روال گذشته، از حساب 100 امام (ره) آواربرداری ها و مقدمات بازسازی و اسکان موقت زلزله زدگان را شروع نموده است.

جودی ادامه داد: امروز پیش نویس برآوردهای اولیه بنیاد مسکن همراه با مقدار خسارت ها و تسهیلاتی که باید به واحدهای احداثی و تعمیراتی تعلق بگیرد به دولت ارسال خواهد شد تا با تصویب دولت و تخصیص اعتبارات کار بازسازی و یاری به زلزله زدگان سرعت بگیرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیان جزئیات تسهیلاتی که مقرر است تا به زلزله زدگان هرمزگان در دو بخش احداثی و تعمیراتی تعلق بگیرد، گفت: با توجه به اینکه مردم منطقه از نظر اقتصادی جزو اقشار کم درآمدی محسوب می شوند، پیشنهاد تسهیلات ارایه شده است که این تسهیلات برای واحدهای احداثی در مجموع 250 میلیون تومان است که شامل 150 میلیون تومان تسهیلات کم بهره ساخت، 30 میلیون تومان تسهیلات کم بهره لوازم خانگی و 70 میلیون تومان بلاعوض (اسکان موقت و یاری معیشتی و...) است.

وی اضافه نمود: برای واحدهای تعمیراتی نیز در مجموع 50 میلیون تومان تسهیلات ارایه می گردد که از این مقدار، 30 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و 20 میلیون تومان بلاعوض است.

جودی شرح داد: راستا روستاها هم اکنون باز است و نیروهای بنیاد مسکن از امروز در منطقه ها زلزله زده مستقر شده اند و آواربرداری و ارزیابی دقیق تر در حال اجرا است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توضیح داد: بنیاد مسکن به روال سال های گذشته منتظر اعتبارات نمی ماند و با یاری حساب 100 امام (ره) آواربرداری و ارزیابی ها و سایر موارد در منطقه ها زلزله زده شروع خواهد شد تا تسهیلات دولتی برای زلزله زدگان تصویب گردد و تخصیص یابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2005

به "چند خانه در زلزله هرمزگان آسیب دیده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند خانه در زلزله هرمزگان آسیب دیده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید