چرا شیائومی می 10 تفاوت قیمت زیادی با نسل قبلی دارد؟

به گزارش بوستان گفتگو، پرچم داران سری می شیائومی معمولا از جمله پرچم داران مقرون به صرفه محسوب می شوند که امکانات بسیار جذابی را برای کاربران به ارمغان می آورند. اما قیمت شیائومی می 10 از 573 دلار و می 10 پرو از 716 دلار آغاز می شود. این یعنی نسبت به قیمت ابتدایی می 9 در چین، شاهد حداقل 143 دلار افزایش قیمت هستیم.

چرا شیائومی می 10 تفاوت قیمت زیادی با نسل قبلی دارد؟

در همین رابطه، یکی از مدیران ارشد شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo پستی منتشر کرده که در آن به دلایل این تفاوت قیمت اشاره شده است. یکی از مهم ترین دلایل این افزایش قیمت مربوط به مهاجرت از تراشه 4G اسنپ دراگون 855 به تراشه 5G اسنپ دراگون 865 است. طبق اعلام این مدیربلندپایه، هزینه مربوط به مودم و تراشه جدید حدود دوبرابر قیمت اسنپ دراگون 855 محسوب می گردد. بر اساس مصاحبه یکی دیگر از مدیران این شرکت، بهره گیری از تراشه اسنپ دراگون 865 و مودم 5G به تنهایی قیمت گوشی های می 10 را حدودا 70 دلار افزایش داده اند.

از دیگر عوامل موثر بر این افزایش قیمت، به بهره گیری از نمایشگر خمیده اولد 90 هرتز اشاره شده که نباید حفره دار بودن آن را فراموش کنیم. حافظه رم هم نسبت به نسل قبلی افزایش قیمت 20 درصدی داشته که این موضوع به مهاجرت از تکنولوژی LPDDR4 به LPDDR5 برمی گردد.

در نهایت، این مدیر ارشد شرکت شیائومی به وجود دوربین 108 مگاپیکسلی، باتری بزرگ تر، سرعت شارژ بالاتر، تکنولوژی جدید برای خنک کردن محیط داخلی و دیگر هزینه های مربوط به طراحی اشاره کرده است. همه این موارد در مجموع باعث شده اند گوشی های شیائومی می 10 نسبت به نسل قبلی افزایش قیمت قابل توجهی داشته باشند.

این مقام بلندپایه در پست موردنظر این گوشی را با میت 30 پرو مقایسه کرده و نوشته که گوشی های شیائومی می 10 از تراشه بهتر، سرعت شارژ بالاتر (حداقل در مورد مدل پرو)، رزولوشن بیشتر دوربین و نمایشگر بهتر بهره می برند. البته باید خاطرنشان کنیم که میت 30 پرو از دوربین اولترا واید بهتر، بدنه ضدآب و سیستم تشخیص چهره سه بعدی بهره می برد. ولی در هر صورت این پرچم داران شیائومی با وجود افزایش قیمتی که داشته اند، به لطف ویژگی های جذاب همچنان قیمت مناسبی دارند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 838

به "چرا شیائومی می 10 تفاوت قیمت زیادی با نسل قبلی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شیائومی می 10 تفاوت قیمت زیادی با نسل قبلی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید