پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 6 مرداد 1401

به گزارش بوستان گفتگو، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و نه درجه به مرور و در طول روز به چهل درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 6 مرداد 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 39 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (6 مردادماه) غالبا آفتابی توام با رعد و برق در بعضی منطقه ها با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (7 مردادماه) نیمه ابری توام با رعد و برق با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (8 مردادماه) غالبا آفتابی با حداقل دمای 26 درجه و با حداکثر دمای 35 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ تنفس هوای ناسالم برای گروه های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلاینده شاخص، هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 123 و کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 111 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

غلظت آلاینده ها از ساعت 20 روز سه شنبه (4 مردادماه) با رسیدن به عدد 123 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد و این شرایط تا به امروز ادامه داشته است.

بنابر گفته شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در شرایط هوای ناسالم برای گروه های حساس افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول (سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، در اردبیل، گیلان، مازندران، منطقه های از دامنه جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین البرز و تهران بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ می دهد بعلاوه بارش در استان های کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

پنجشنبه بارش علاوه بر اردبیل، سواحل دریای خزر، جنوب شرقی و جنوب بعضی منطقه ها کشور دامنه های زاگرس مرکزی نیز توسعه می یابد.

طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور و بعضی نقاط استان های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می گردد که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این منطقه ها خواهد شد. از روز آدینه وزش باد در شمال شرق و شرق کشور افزایش می یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2207

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 6 مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 6 مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید