وضعیت بارش های جوی کشور طی سه روز آینده

به گزارش بوستان گفتگو، تهران- خبرنگاران- سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه ای، وضعیت بارش های جوی مناطق مختلف کشور را از امروز، شنبه 31 فروردین ماه تا سه شنبه، سوم اردیبهشت خاطرنشان کرد.

وضعیت بارش های جوی کشور طی سه روز آینده

به گزارش روز شنبه گروه علمی خبرنگاران از سازمان هواشناسی، طبق اطلاعیه شماره 16 این سازمان، برای بعدازظهر امروز (شنبه 31 فروردین ماه) بارش باران در بعضی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرقی سمنان که بیشترین میزان بارش تجمعی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بین 20 تا 25 میلی متر پیش بینی می گردد.

همچنین برای دوشنبه، دوم اردیبهشت بارش باران در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در گیلان، مازندران، گلستان که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 35 تا 40 میلی متر در گیلان و غرب مازندران پیش بینی شده است.

بارش باران در بعضی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و دامنه های جنوبی البرز در استان های البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلی متر است.

همچنین دوشنبه، در خراسان شمالی و بعضی نقاط خراسان رضوی، غرب کرمان، نیمه جنوبی فارس و شمال هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلی متر در ارتفاعات مرکزی کرمان و شرق فارس برآورد شده است.

اما سازمان هواشناسی برای روز سه شنبه 3 اردیبهشت ماه نیز بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی خراسان رضوی، بعضی نقاط خراسان جنوبی پیش بینی نموده است، به طوری که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 30 تا 60 میلی متر است.

بر اساس این گزارش، از اواخر دوشنبه و روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور وجود دارد که بیشترین مقدار سرعت باد بین 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می گردد.

همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کاهش دما بین 7 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و در مناطق مرکزی کشور بین 4 تا 6 درجه پیش بینی می گردد.

با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و جاده های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هم وطنان توصیه شده است ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری به مناطق شمالی و شمال غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای جهت و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام نموده که بارش های بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آب گرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در جهتهای ساحلی دریای خزر پیش بینی می گردد.

علمی ** 1836 ** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 204

به "وضعیت بارش های جوی کشور طی سه روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت بارش های جوی کشور طی سه روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید