ویتنام در فکر اقدام حقوقی علیه چین بر سر دریای چین جنوبی

به گزارش بوستان گفتگو، یک مقام ارشد دولت ویتنام امروز چهارشنبه تاکید نمود، هانوی اقدام حقوقی و دیگر گزینه ها را درباره مناقشه ارضی خود با چین در دریای چین جنوبی مد نظر دارد.

ویتنام در فکر اقدام حقوقی علیه چین بر سر دریای چین جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دعوای ویتنام و چین در دریای چین جنوبی با اقدام ماه گذشته پکن و اعزام یک کشتی برای ماموریت در منطقه مالی انحصاری فیلیپین که چین هم روی آن ادعا دارد، بالا گرفت.

لی هوآی ترانگ، معاون وزیر خارجه فیلیپین در کنفرانس مطبوعاتی در هانوی تاکید نمود، ویتنام مذاکره را ترجیح می دهد اما گزینه های دیگری برای این آبراه مورد مناقشه در نظر دارد. او اضافه نمود: می دانیم این تدابیر شامل حقیقت یابی، میانجیگری، سازش، مذاکره، داوری و تدابیر داخواهی می گردد. منشور سازمان ملل و کنوانسیون 1982 سازمان ملل درباره قوانین دریا مکانیسم های کافی برای به جریان انداختن موارد فوق است.

چین تقریبا روی کل آب های دریای چین جنوبی که غنی از انرژی است، ادعا دارد و برج های دیده بانی در جزایر مصنوعی بر پا نموده است اما برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام هم بر بخش هایی از این دریا ادعا دارند. سال 2016 فیلیپینی ها حکم دادگاه داوری در لاهه را بردند و طبق آن ادعای چین بر بیشتر بخش های این دریا بی اعتبار شناخته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 694

به "ویتنام در فکر اقدام حقوقی علیه چین بر سر دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام در فکر اقدام حقوقی علیه چین بر سر دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید