ویلای مدرن کوچک: همسایگان باغ ملی آشیانه های کتاب را بیشتر نمایند

به گزارش بوستان گفتگو، پیمان سمندری، معاون اداره کتابخانه ملی ملک در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران؛ با بیان این که فقط محدوده نزدیک کتابخانه و موزه ملی ملک آشیانه های کتاب جانمایی شدند، بیان کرد: اطراف باغ ملی مجموعه ساختمان های وزارت امورخارجه، موزه پست، موزه ملی ایران و پژوهشگاه میراث فرهنگی قرار دارند و اگر این همسایگان آمادگی داشته باشند، کتابخانه ملک آماده است با همکاری آن ها در فضای باغ ملی تعداد بیشتری آشیانه را جانمایی و ایجاد کند.

ویلای مدرن کوچک: همسایگان باغ ملی آشیانه های کتاب را بیشتر نمایند

جهت دریافت خدمات ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی اضافه کرد: جنس این آشیانه ها از چوب و ام دی اف است و باچسب پی وی سی پوشانده شده که آب در این آشیانه ها نفوذ نکند. این آشیانه ها با پایه فلزی ساخته شده و سقف آن ها شیب دار است.

سمندری بیان کرد: آشیانه های کتاب از سال 97 ساخته شد و دو سالی فعالیت کرد. در دوران کرونا این آشیانه ها دچار آسیب های اساسی شدند و تقریبا غیرفعال بودند. در مدت اخیر این خانه های کتاب تعمیر اساسی شدند و مجدد در هفته کتاب با 60 جلد کتاب فعالیت خود را شروع کردند. تقریبا در هر آشیانه کتاب می توان 15 جلدکتاب قرار داد.

وی درباره افزایش تعداد آشیانه های کتاب در فضای باغ ملی گفت: این طرح سمبلیک است و قرار نیست تعداد این آشیانه ها افزایش پیدا کند. کتابخانه ملک فقط در محدوده نزدیک به فضای خود این آشیانه ها را ایجاد نموده است؛ البته در صورت همکاری همسایگان باغ ملی این آشیانه ها می تواند افزایش پیدا کند.

سمندری با بیان این که این کتاب ها هر سه هفته یک بار شارژ می شوند، بیان کرد: این کتاب ها آثار مازاد اهدایی هستند که به کتابخانه ملک راه نیافتند و قابلیت اهدا به کتابخانه ها و مراکز دیگر را هم نداشتند، بنابراین این کتاب ها در این طرح آشیانه کتاب استفاده شد.

سمندری درباره طرح آشیانه کتاب بیان کرد: فضای باغ ملی یکی از منظره ها عمومی است که مردم در آن رفت و آمد دارند و از زیباترین منظره ها شهری است که به همان شکل نگهداری شده و در واقع یک گذرگاه فرهنگی است.

وی اضافه کرد: مردم در فاصله این رفت وآمدها می توانند از این آشیانه های کتاب استفاده نمایند. اکنون چهار آشیانه کتاب در نزدیکی کتابخانه و موزه ملی ملک در فضای باغ ملی وجود دارد و افراد می توانند از کتاب های این آشیانه استفاده نمایند.

معاون اداره کتابخانه ملی ملک درباره موضوعات کتاب هایی که در آشیانه کتاب گذاشته می گردد، بیان کرد: کتاب های کودک و نوجوان، مجله و کاتالوگ فرهنگی و کتاب های یاری درسی از جمله موضوع هایی هستند که برای جاگذاری در آشیانه کتاب از آن ها استفاده می کنیم.

سمندری تاکید نمود: در کل برای شارژ کتاب در آشیانه های کتاب به موضوع خاصی تاکید نداریم و تنها از مجموع کتاب های مازاد اهدایی برای پر کردن کتاب های این آشیانه ها استفاده می کنیم.

سمندری درباره اجرای طرح آشیانه کتاب در کتابخانه و موزه ملی ملک گفت: وقتی کتاب هایی به کتابخانه ملک اهدا می گردد این کتاب ها دسته بندی می شوند، اگر این آثار قابلیت اهدا به کتابخانه ملک را داشته باشد و در درجه دوم در کتابخانه ملک موجود نباشد؛ 2 تا 3 نسخه از این کتاب ها در صورت همخوانی با رسالت و ماموریت کتابخانه ملک نگهداری می گردد.

وی با بیان این که بخش زیادی از کتاب های اهدایی ما مازاد هستند، بیان کرد: این کتاب ها با هماهنگی اهدانمایندگان به سایر کتابخانه ها و مراکز فرهنگی اهدا می گردد.

سمندری اضافه کرد: بخشی از کتاب هایی که قابلیت اهدا به کتابخانه ملک را ندارند و در عین حال نمی توان آن را به کتابخانه ها و مراکز دیگر اهدا کرد؛ در قالب طرح آشیانه کتاب مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1989

به "ویلای مدرن کوچک: همسایگان باغ ملی آشیانه های کتاب را بیشتر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلای مدرن کوچک: همسایگان باغ ملی آشیانه های کتاب را بیشتر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید