هفته فرهنگی ایران در استانبول شروع شد

به گزارش بوستان گفتگو، هفته فرهنگی ایران با حضور هنرمندانی از این کشور در منطقه مالتپه استانبول شروع به کار کرد.

هفته فرهنگی ایران در استانبول شروع شد

از سفر با قیمت های تور استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولیف، هفته فرهنگی ایران با حضور جواد معبودی فر سرکنسول ایران در استانبول، علی قلیچ شهردار منطقه مالتپه استانبول و 5 هنرمند ایرانی با موضوع معرفی هنرهای دستی و تجسمی این کشور در مرکز فرهنگی تورکان سایلان استانبول شروع شد.

سرکنسول ایران در استانبول در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار هنری که در چارچوب این رویداد برگزار شده است گفت: این رویداد در چارچوب ایام ملی ایران به همت بخش فرهنگی سرکنسولگری و با همکاری شهردار مالتپه در بخش آسیایی شهر استانبول برپا شد.

وی با بیان این که در این رویداد بخشی از آثار هنری و فرهنگی ایران معرفی می گردد، از برگزاری نمایشگاه های مشابه در روزهای آینده اطلاع داد.

علی قلیچ، شهردار منطقه مالتپه استانبول هم در این مراسم گفت: قدرت های امپریالیستی در چند دهه اخیر برای ایجاد دیوارهایی از پیش داوری ها در بین مردم ترکیه و ایران کوشش کردند. این دو کشور در یک جغرافیای مشترک قرار دارند به عبارتی آفتاب در ایران طلوع و در ترکیه غروب می نماید. در سفری که اخیراً به ایران داشتم، گفتم که کاش پیش تر هم به این کشور سفر نموده بودم. ما سیاسیون باید از برادری ملت ها دفاع کنیم. ما باهم هیچ تفاوتی نداریم.

هفته فرهنگی ایران از 6 فوریه به مدت 4 روز (17 تا 20 بهمن) با موضوع معرفی هنرهای دستی این کشور در استانبول برگزار می گردد.

برگزاری کارگاه های آموزشی توسط هنرمندان ایرانی و نمایش فیلم های ایرانی با زیرنویس زبان ترکی از جمله برنامه های این رویداد فرهنگی و هنری است.

در این نمایشگاه که در این چارچوب برگزار شده، آثار دستی خاتم کاری، منبت کاری، گلیم، فرش و جاجیم در معرض دید قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 708

به "هفته فرهنگی ایران در استانبول شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته فرهنگی ایران در استانبول شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید