مهاجرت به آلمان

به گزارش بوستان گفتگو، آلمان کشوری که به عنوان دومین کشور محبوب جهان برای مهاجرت محسوب می گردد و بعد از آمریکا در رده دوم محبوب ترین کشور ها قرار می گیرد. بیش از 12 میلیون نفر از جمعیت این کشور مهاجر هستند و ملیت هایی متفاوت دارند و این یعنی حدود 14.8 درصد از جمعیت کشور را مهاجران تشکیل می دهند. زندگی راحت و فراهم آوردن امکاناتی خوب برای تحصیل و آموزش در کنار جاذبه های تاریخی و فرهنگی بی نظیر باعث شده تا آلمان به کشوری فوق العاده محبوب برای زندگی تبدیل گردد.

مهاجرت به آلمان

آلمان از سال 1950 با عده زیادی از مهاجران روبرو شد که تعداد آن ها رفته رفته تا سال 1990 بیشتر شد و به خاطر شرایط اقتصادی مطلوب و پایدار بودن بازار کار عده بیشتری برای مهاجرت به این کشور اقدام کردند و همین باعث شده تا امروزه جمعیت زیادی از ساکنین این کشور مهاجرانی باشند که طی سال ها و با اهداف مختلفی وارد آلمان شده اند.

موضوع جالبی که در این مورد وجود دارد این است که علی رغم افرادی زیادی که به آلمان مهاجرت می نمایند، جمعیت زیادی از آلمانی ها هم از این کشور به سمت کشور هایی مثل آمریکا مهاجرت می نمایند و دقیقا بین سال های 1820 تا 1920 حدود 6 میلیون نفر آلمانی از این کشور به سمت آمریکا مهاجرت کردند! بیشتر مهاجران آلمان از راه کشور هایی مثل ترکیه، لهستان و روسیه وارد خاک این کشور می شوند. میانگین سنی افرادی که از روسیه و لهستان به سمت آلمان می آیند حدود 3 سال است و معمولا میانگین سنت مهاجرانی که از سمت ترکیه وارد می شوند جوان ترند و حدود 33 سال هستند و معمولا آسیایی ها و آفریقایی ها محدوده سنی کمتری بین 28.9 تا 33 سال دارند. تقریبا 13.6 درصد از افراد 25 تا 65 ساله ای که به آلمان مهاجرت می نمایند تحصیل نموده هستند و مدرک دانشگاهی دارند. موضوع جالب توجه ای که در خصوص مردم آلمان وجود دارد این است که طبق تحقیقاتی که در سال 2018 اجرا شده تقریبا 58 درصد از آلمانی ها دوست دارند که مهاجران کمتری به کشورشان بیاید و 30 درصد از شرایط راضی هستند و 10 درصد دوست دارند آلمان از این هم مهاجر پذیر تر گردد.

برای اینکه با جزئیات مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور بیشتر آشنا شوید می توانید در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

شرایط مهاجرت به آلمان

از سال 2005 آلمان کوشش کرد تا با تشویق افراد ماهر و با استعداد در حرفه ای خاص آن ها را به سمت این کشور بکشاند و شرایط راحتی را برای پذیرش این افراد در کشور فراهم ساخت. رشته هایی مثل متخصصات آی تی، علوم طبیعی، مهندسی و پرفسور ها همواره در الویت این کشور برای کار بوده اند و عدم پذیرش افراد غیر حرفه ای کار را برای جذب حرفه ای ها ساده تر می سازد. در واقع برترین روش برای مهاجرت و دریافت اقامت آلمان به وسیله کار است که البته در کنار سایر روش ها در ادامه آنالیز خواهد شد، پس با خبرنگاران همراه باشید…

مهاجرت به وسیله کار

آلمان با داشتن یکی از بزرگ ترین اقتصاد های جهان هنوز از کمبود متخصصین آی تی رنج می برد و تقریبا 60 درصد از تجارت های این کشور احتیاج به تجهیزات و افراد متخصص در این زمینه دارد، به همین علت سالانه حدود 75000 نفر تنها در این زمینه اجازه کار در آلمان پیدا می نمایند و این موضوع موجب جذب عده زیادی از مهندسان ای تی از مقاصد مختلف جهان از جمله ایران به آلمان می گردد. به طور کل این کشور از همه افرادی که تخصص و حرفه معینی داشته باشند و در کار خود حرفه ای باشند برای مهاجرت و کار حمایت می نماید و با سخت گیری نسبت به این موضوع سعی در جذب حرفه ای ها و عدم جذب افراد مبتدی و غیر حرفه ای دارد. به علاوه دولت آلمان به این افراد اجازه می دهد تا بعد از دریافت ویزای کاری خانواده هایشان هم به آن ها بپیوندند و حق زندگی و کار در آلمان را دریافت نمایند.

مهاجرت به وسیله تحصیل

برای تحصیل در این کشور باید ویزای دانشجویی دریافت کنید که برای دو سال اعتبار دارد و بعد از آن می توانید آن را تمدید کنید. جالب است که بدانید حدود 54 درصد از افرادی که در دانشگاه های آلمان درس می خوانند تصمیم می گیرند که در این کشور بمانند و برای مدت بیشتری اقامت نمایند. دانشجوهای دانشگاه های آلمان می توانند به صورت 120 روز کامل تا 240 نصفه روز را در این کشور کار نمایند و بعد از فارق التحصیلی هم 18 ماه فرصت دارند تا کار متناسب با رشته تحصیلیشان را پیدا نمایند و در کشور بمانند.

برای این منظور باید مدارکی از قبیل فرم درخواست، پاسپورت معتبر، دو عدد عکس، مدارک پذیرش دانشگاه، گواهینامه های معتبر، مدارک زبان معتبر، مدارک دانشگاهی قبلی، سوابق تحصیلی، اثبات تمکن اقتصادی برا تحصیل و یا داشتن حامی اقتصادی، بیمه درمانی و مدارک معتبر زبان انگلیسی را ارائه دهید. برای مدارکی که احتیاج به 3 ماه زمان دارید کافیست ویزای شنگن داشته باشید و برای مدارک بیشتر از سه ماه باید ویزای ملی آلمان را دریافت کنید.

مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری

دو تاجر بزرگ به نام Ernst و Young از 500 تاجر مختلف در سراسر جهان نظر سنجی کردند و طبق نتایجی که در این نظر سنجی اعلام شد آلمان به عنوان اولین شهر مناسب برای سرمایه گذاری در آلمان انتخاب شد که بعد از چین و آمریکا در ردیف سوم جهان قرار گرفته است.

این نوع ویزا احتیاج به مدارکی دارد که در آن باید معین کنید که می خواهید چه خدماتی ارائه دهید و باید سرمایه ای حداقل 250000 یورو در حساب داشته باشید و بعد از آن می توانید با راه میزان کسب و کارتان در این کشور از حقوق شهروندی نیز برخوردار شوید و بعد از مدت 3 سال شما و خانواده تان اقامت دائم این کشور را به دست آورید و تا هر زمان که دوست دارید در این کشور بمانید.

مهاجرت به وسیله ازدواج در آلمان

روش دیگری که به شما یاری می نماید تا بدون دریافت ویزای کار اجازه کار در این کشور داشته باشید این است که با یک فرد آلمانی یا کسی که شهروند آلمان است ازدواج کنید و اجازه اقامت و کار در آلمان را بگیرید.

منبع: گردگرد
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2173

به "مهاجرت به آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید