نوامبر 2018 ماه سرنوشت ساز برای معین سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش بوستان گفتگو، عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات AFC اعلام نمود که ماه نوامبر شرایط سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا معین خواهد شد.

نوامبر 2018 ماه سرنوشت ساز برای معین سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

با تور مالزی کریسمس 2021 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

شاهین رحمانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای سال 2018 گفت: تصمیمی که سال گذشته برای سهمیه کشورها در نظر گرفته بودند، تا سال 2018 بوده، اما به این معنا نیست که امکان تغییر نداشته باشد. کمیته مسابقات همانند کمیته های دیگر در AFC اختیار قانون گذاری دارد که در نهایت توسط کمیته اجرایی تصویب خواهد شد. اگر کمیته مسابقات بخواهد، می تواند تغییراتی ایجاد کند. اگر بخواهند تغییری در تعداد سهمیه ها و روش تصمیم گیری ها ایجاد نمایند، در ماه نوامبر 2017 (از 10 آبان تا 9 آذر 96) فرصت دارند این کار را انجام داده و تصمیم جدیدی بگیرند.

هر تغییری بر منبای روش محاسبه است. وی با بیان این جمله اضافه نمود: روش محاسبه بر اساس امتیاز کشورها تنظیم شده است. امتیاز کشورها بر اساس نتایج 4 ساله آنها در آسیا و به اضافه کسری از رتبه بندی شان در رنکینگ فیفاست. چون مسابقات در جریان است، نتیجه باشگاه ها مرتب در حال تغییر خواهد بود. رتبه ایران در سال گذشته سوم و 2+2 بود، اما چون عراق شرایط حضور در مسابقات را نداشت، سهمیه این کشور به ایران رسید و سهمیه 1+3 شد. بنابراین چون سهمیه ایران 2+2 بوده، بر مبنای این فرمول در نظر می گیرند. سال جاری رتبه ایران در غرب آسیا تعیین نیست و از الان نمی توان گفت سهمیه ایران چه تغییری خواهد نمود. باید عملکرد تیم های ایرانی در ادامه مسابقات و رتبه بندی آنها را دید. ممکن است سهمیه افزایش پیدا نموده یا تغییری نکند.

عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات AFC در مورد تقابل استقلال و پرسپولیس در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و اینکه به فاصله یک روز دو بازی در استادیوم آزادی برگزار می گردد، گفت: من مسئول مستقیم این موضوع نیستم و چیزی هم اعلام نشده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 718

به "نوامبر 2018 ماه سرنوشت ساز برای معین سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوامبر 2018 ماه سرنوشت ساز برای معین سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید