مقامات ارشد نظامی ترکیه وارد لیبی شدند

به گزارش بوستان گفتگو، وزیر دفاع ترکیه به همراه رئیس ستاد کل ارتش این کشور در رأس هیئتی وارد شهر طرابلس، پایتخت لیبی شدند.

مقامات ارشد نظامی ترکیه وارد لیبی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به همراه یاشار گولَر، رئیس ستاد کل ارتش این کشور در رأس هیئتی وارد شهر طرابلس، پایتخت لیبی شدند.

خبرگزاری خبرنگارانتولی ترکیه امروز آدینه با اعلام این خبر گزارش داد که آکار و گولر ساعتی پیش طی سفری رسمی وارد فرودگاه طرابلس شدند و مورد استقبال مقامات دولت وفاق ملی لیبی قرار گرفتند.

این دومین بار است که هیئتی بلندپایه ترکیه به لیبی سفر می نماید. هیئت اول سیاسی و مالی بود و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه، هاکان فیدان، رئیس اطلاعات ترکیه (میت)، بِرات آل بایراک، داماد اردوغان و وزیر خزانه داری این کشور و ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در رأس این هیئت قرار داشتند.

بر اساس اعلام رسانه های ترکیه، سفر وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش ترکیه با هدف اجرای تفاهم نامه نظامی امضا شده بین این کشور و دولت وفاق اجرا شده است. سفر آکار به لیبی در حالی است که بعضی منابع امروز احتمال داده بودند او به دلیل شرکت در نشست ناتو نتواند هیئت ترکیه ای را همراهی کند.

ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی آذرماه گذشته دو تفاهم نامه سیاسی و نظامی امضا کردند و بر سر ترسیم مرزهای آبی در دریای مدیترانه به منظور اکتشاف نفت و گاز به توافق رسیدند. این توافق ها مخالفت و نگرانی کشورهای همسایه شرقی و شمالی لیبی را در پی داشته است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1192

به "مقامات ارشد نظامی ترکیه وارد لیبی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات ارشد نظامی ترکیه وارد لیبی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید