مرمت 170 قلم شی عتیقه در کرمان

به گزارش بوستان گفتگو، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 170 قلم شی عتیقه مرمت شده است.

مرمت 170 قلم شی عتیقه در کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه غالب اشیاء مرمت شده سکه هستند، اضافه نمود: این سکه ها مربوط به دوره تیموری و مغولی هستند.

او با اشاره به اینکه تعداد اشیاء مرمت شده در سالجاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند، اظهار کرد: در مجموع در سال گذشته 180 شی از جنس سفال، سکه، فلز و کاشی مورد مرمت نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه توضیح داد: بیشتر اشیای تاریخی مرمت شده حاصل حفاری های اجرا شده در بخش های مختلف این استان بوده است.

او با بیان اینکه مرمت این اشیاء یکی از اولویت های کاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است، اضافه نمود: مرمت اشیای تاریخی در طول سال و به صورت مستمر انجام می گردد.

فرخی با اشاره به اینکه سال گذشته آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیا، تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برای دومین بار حائز رتبه برتر در سطح کشور شد، اعلام نمود: این آزمایشگاه در هفته میراث فرهنگی سال گذشته از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور مورد تقدیر نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 317

به "مرمت 170 قلم شی عتیقه در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 170 قلم شی عتیقه در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید