مدیرعامل اینستاگرام: اینستاگرام دیگر یک اپلیکیشن اشتراک گذاری تصویر نیست

به گزارش بوستان گفتگو، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر به صحبت در رابطه با برنامه های شرکت برای نیمه دوم سال 2021 پرداخت.

مدیرعامل اینستاگرام: اینستاگرام دیگر یک اپلیکیشن اشتراک گذاری تصویر نیست

احتمالا همه شما با اینستاگرام آشنایی دارید؛ حتی اگر از این اپلیکیشن استفاده هم نکنید، از این بابت که در آن کاربران به اشتراک تصاویر و ویدیوهایی در زمینه های مختلف می پردازند باخبرید. اما اگر از کاربران چند ساله این اپلیکیشن محبوب باشید قطعا می دانید که حال و هوای آن این روزها به طور کلی تغییر نموده است. چند روز پیش در مطلبی به این موضوع پرداخته بودیم که اینستاگرام زیر نظر فیسبوک بدتر و بدتر می گردد و دیگر ماهیت اصلی خود را از دست داده است.

اینستاگرام در ابتدا به اسم اپلیکیشنی برای اشتراک گذاری لحظات خوب و به یادماندنی با افرادی که سلیقه مشابهی به نسبت هم داشتند در دسترس نهاده شد. اما بعدها آنقدر حجم تبلیغات در آن افزایش پیدا کرد که این روزها بیش از نیمی از آنچه که مشاهده می کنیم صرفا برای جذب مخاطب و اهداف کسب و کار است، نه آنچه که اینستاگرام برای آن طراحی شده بود.

آدام موسری، مدیرعامل این شرکت اما اخیرا در حساب رسمی خود در توییتر ویدیویی را منتشر کرد و در آن به صحبت در رابطه با اهداف و برنامه های خود برای نیم سال دوم امسال پرداخت. در این ویدیو، موسری به یک سری تغییراتی اشاره نمود که قرار است طی ماه های آینده به اینستاگرام اضافه گردد و اینکه چه چیزهایی بیشتر مورد توجه آن ها نهاده شده و باید روی آن بیشتر کار گردد.

یکی از مواردی که خود موسری هم به آن اشاره نمود و در بالا هم شرح دادیم، ماهیت این اپلیکیشن است که کاملا تغییر نموده. وی در صحبت های خود به این موضوع اعتراف کرد که همانطور که شاید خیلی ها تصورشان عوض شده باشد، اینستاگرام دیگر صرفا یک اپلیکیشن اشتراک گذاری تصاویر نیست.

به جای این موارد، ظاهرا تمرکز اصلی شرکت روی چهار مورد کلیدی منعطف خواهد شد؛ تولیدنمایندگان محتوا، ویدیو، خرید و ارسال پیغام. در بین این چهار مورد اما ویدیو بیشتر مورد توجه اینستاگرام قرار خواهد گرفت چرا که این اپلیکیشن اکنون مانند یوتیوب و تیک تاک به یک محل برای تفریح تبدیل شده و ویدیو هم برترین روش برای سرگرم نگه داشتن مخاطبین است. قابلیت هایی نظیر تماشای تمام صفحه ویدیو، ویدیوهای بهینه شده برای گوشی های هوشمند و محتوای تبلیغاتی در تایم لاین و در حساب هایی که شاید آن ها را دنبال ننموده باشید هم از جمله مواردی هستند که قرار است به اینستاگرام اضافه شوند و تجربه تماشای ویدیو را دگرگون نمایند.

اگرچه اگر از کاربران چندساله اینستاگرام باشید شاید تغییرات زیاد این اپلیکیشن را در راستای هدفی که اصلا برای آن طراحی نشده بود حس نموده باشید اما احتمالا درک می کنید در شرایطی که رقبای سرسختی چون تیک تاک و یوتیوب وجود دارند و روز به روز از لحاظ کارایی و جذب مخاطب عملکرد بهتری از خود نشان می دهند، اینستاگرام هم باید پیوسته در حال تغییر و اضافه کردن قابلیت های مجذوب کننده باشد تا بتواند مطابق نیازهای روز پیش برود. اکنون قابلیت هایی جدیدی که به اینستاگرام اضافه شده اند به خوبی قابل رویت هستند و قابلیت های قدیمی هم آرام آرام از جهت خارج می شوند.

ویدیوی آخری که موسری در توییتر منتشر نموده در ادامه چندین ویدیویی بود که او در آن ها کاملا در رابطه با سیاست و برنامه های اینستاگرام شفاف و واضح صحبت کرد. کاری که هیچوقت ندیده بودیم یکی از مقامات اینستاگرام انجام دهد. او حتی در یکی از این ویدیو ها به این موضوع هم اشاره نمود که چگونه الگوریتم های این اپلیکیشن تایم لاین ها، اکسپلور، ریلز و مواردی از این دست را مدیریت و مرتب می نمایند و چگونه مسدودسازی حساب کاربری بدون اطلاع قبلی رخ می دهد.

اینکه می بینیم چگونه مدیر یک شرکت کاملا رک و بدون پرده در رابطه با تغییراتی که قرار است در آینده در اپلیکیشن مورد نظر اعمال گردد صحبت می نماید بسیار ستودنی است. موسری حتی در ویدیو های خود به مزیت ها و محبوبیت فراوان اپلیکیشن های رقیب یعنی یوتیوب و تیک تاک اشاره داشت و گفت اینستاگرام هم باید با اضافه شدن یک سری قابلیت ها و امکانات بیشتر، با این سرویس ها رقابت کند.

اما نکته منفی که وجود دارد این است که بسیاری از کاربران از اینستاگرام به اسم محلی برای اشتراک گذاری ویدیوها یا تصاویر سرگرم نماینده و شخصی استفاده می کردند که خب اگر تغییرات یاد شده به این اپلیکیشن اضافه شوند، قطعا این دسته از کاربران باید برای اشتراک گذاری محتوای خصوصی خود در پی اپلیکیشن دیگری باشند؛ چون به نظر می رسد اینستاگرام دیگر قرار نیست به شکل سابق بازگردد و به طور کامل ماهیت خود را تغییر داده است.

حال این تغییرات چه برای رقابت با اپلیکیشن های دیگر انجام شده اند چه سیاست اشتباهی است که از سوی فیسبوک اتخاذ شده، بالاخره وجود دارند و باید با آن ها کنار آمد. احتمالا به زودی اپلیکیشنی دیگر جای اینستاگرام را به اسم برنامه اشتراک گذاری تصاویر خواهد گرفت و اینستاگرام هم به اپلیکیشنی دیگر تبدیل خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1821

به "مدیرعامل اینستاگرام: اینستاگرام دیگر یک اپلیکیشن اشتراک گذاری تصویر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل اینستاگرام: اینستاگرام دیگر یک اپلیکیشن اشتراک گذاری تصویر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید