ماهواره مخابراتی هند راه اندازی شد

به گزارش بوستان گفتگو، براساس اخبار منتشر شده، سازمان فضایی هند به تازگی یک ماهواره مخابراتی را با موفقیت در مدار قرار داده است.

ماهواره مخابراتی هند راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، طبق بیانیه رسمی صادر شده توسط سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، ماهواره مخابراتی این کشور به نام GSAT-30 با موفقیت توسط موشک Ariane-5 VA-251 پرتاب شد.

این ماهواره روز آدینه از پایگاه پرتاب Kourou برای قرار گیری در مدار برنامه ریزی شده پرتاب شده است.

آریان 5 راکت اروپایی است که بخشی از خانواده موشک های آریانی است که محموله های (معمولاً ماهواره های مخابراتی) را به مدار انتقال ثابت یا مدار نزدیک زمین حمل می نماید؛ راکت آریان 5 با مجوز سازمان فضایی اروپا و مرکز ملی مطالعات فضایی فرانسه ساخته شد.

آژانس فضایی هند در این بیانیه گفت: GSAT-30 با وزن 3،357 کیلوگرم به عنوان جایگزینی برای خدمات فضاپیمای INSAT-4A با پوشش پیشرفته خدمت می نماید.

این بیانیه می افزاید: این ماهواره پوشش سرزمین و جزایر هند را در باند کو و پوشش گسترده ای در باند C که کشورهای خلیج فارس، تعداد زیادی از کشورهای آسیایی و استرالیا را پوشش می دهد ، فراهم می نماید.

مرکز فضایی گویان یا CSG محل پرتاب موشک های فضایی سازمان فضایی اروپا است که در نزدیکی شهر کوچک کورو در گویان فرانسه که در آمریکای جنوبی واقع شده است، قرار گرفته است.

عمر عملیاتی طراحی شده بیش از 15 سال است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 778

به "ماهواره مخابراتی هند راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره مخابراتی هند راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید