قدیمی ترین بطری حاوی پیام جهان

به گزارش بوستان گفتگو، بنا به نقل از گاردین، ژانویه سال جاری، یعنی 2018، تونیا ایلمان در یکی از سواحل استرالیا به استراحت و قدم زدن می پرداخت که به یک بطری برخورد. او که در ابتدا فکر می کرد این هم یکی از بطری های معمولی است که می تواند آن را به کلکسیون خانه اش اضافه کند با دیدن پیام داخل آن شوکه شد. داخل آن بطری پیامی نوشته شده بود که تاریخ درج شده در آن 12 ژوئن 1886 یعنی 130 سال پیش است. این پیام که به زبان آلمانی نوشته شده و از داخل یک کشتی آلمانی به نام پائولین به داخل اقیانوس پرتاب شده بوده است قدیمی ترین پیام داخل بطری جهان است که به تازگی کشف شده است.

قدیمی ترین بطری حاوی پیام جهان

گزارش ها حاکی از آن است که در آن روزگار، هزاران بطری از کشتی ها به اقیانوس پرت می شدند تا جریان اقیانوس را به دیگران اعلام کنند. در این پیام، که مختصات، تاریخ و نام کشتی در آن درج شده است از یابنده درخواست شده است که به دیگران اعلام کند که بطری را کجا و چه زمانی پیدا کرده است و نیز از یابنده درخواست شده تا شرایط بطری را به دیگران اعلام کند و آن بطری را به رصدخانه دریایی آلمان در هامبورگ و یا نزدیک ترین کنسول آلمان برگرداند.

موزه استرالیای غربی پس از بررسی متن پیام و مقایسه و ارجاع دستخط آن با ورودی های ثبت شده کاپیتان کشتی که در پرونده های دریایی مضبوط است اصالت این بطری را تایید کرده است. بنا به نقل از ایندیپندنت تا پیش از این رکورد جهانی قدیمی ترین بطری حاوی پیام عمر 108 ساله داشت. اما هم اینک این بطری 130 ساله و پیام آلمانی زبان داخل آن در موزه استرالیای غربی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1119

به "قدیمی ترین بطری حاوی پیام جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین بطری حاوی پیام جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید