فروشگاه های زنجیره ای جای نمایشگاه های پاییزه را گرفت

به گزارش بوستان گفتگو، باوجود اینکه هر ساله با نزدیک شدن فصل پاییز، نمایشگاه پاییزه برای عرضه اقلام مختلف برگزار می ­شد، سال جاری نایب رئیس اتاق اصناف ایران از عدم برگزاری این نمایشگاه اطلاع داد و گفت: با توجه به وجود فروشگاه­ های زنجیره­ ای و ارائه تخفیف از سوی آن­ها به طور مداوم، نیازی به برگزاری نمایشگاه­ های فصلی­ نداریم.

فروشگاه های زنجیره ای جای نمایشگاه های پاییزه را گرفت

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه پاییزه هر سال در دو هفته آخر شهریور در نقاط مختلف کشور برگزار می­ گردد و اقلام متفاوتی با درصد تخفیف بالایی عرضه می­ شوند. با توجه به اینکه آغاز برگزاری این نمایشگاه هم زمان با آغاز مدارس بوده، اقلامی مانند لوازم تحریر، کیف و کفش در آن عرضه می ­شد. همچنین بسته به محل نمایشگاه، محصولات دیگری مانند پوشاک، منسوجات، برخی خوراکی­ ها و گاهی لوازم خانه از قبیل مبلمان هم در آنجا به فروش می­ رسید. اما سال جاری به گفته نایب رئیس اتاق اصناف ایران، این نمایشگاه برگزار نخواهد شد، چراکه با توجه به وجود فروشگاه­ های زنجیره­ ای و ارائه تخفیف از سوی آن­ها به طور مداوم، نیازی به برگزاری نمایشگاه­ های فصلی­ نخواهد بود.

محمود هاشمی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه نمایشگاه پاییزه سال جاری برگزار نمی گردد، گفت: این نمایشگاه با هدف عرضه کالا با قیمت کمتر برگزار می شد اما در حال حاضر فروشگاه های بزرگ در حد توان، اجناس را با تخفیف می فروشند.

وی اضافه کرد: در گذشته دولت کالاهای اساسی را در اختیار فروشندگان نمایشگاه پاییزه قرار می داد اما در شرایط اقتصادی کنونی نمی توانیم اجناس را ارزان تر از فروشگاه های بزرگ بفروشیم، چراکه محصولات با قیمت پایین یافت نمی گردد.

هاشمی با تاکید بر اینکه نمایشگاه های فصلی باید از بازار رخت ببندد، گفت: در شرایط کنونی، فقط دلال ها و کسانی که می خواهند جنس بی کیفت در بازار عرضه نمایند وارد این نمایشگاه می شوند؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه پاییزه، خاصیتی ندارد.

جایگزین نمایشگاه پاییزه

نایب رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه از طرح جایگزین نمایشگاه پاییزه اطلاع داد و در شرح آن اظهار کرد: برای کالاهایی مانند نوشت افزار که فروش آن در این فصل لازم است، در فروشگاه های بزرگ و مغازه های کوچک فروش لوازم تحریر، فروش فوق العاده اعلام گردیده است که فروشندگان نیز در این طرح در حد توان شان همکاری نموده و قیمت ها نیز به طور ثابت و معین اعلام گردیده است.

وی همچنین با بیان اینکه در این نمایشگاه ها باید سالن هایی با اجاره بالا کرایه گردد، گفت: با توجه به کیفیت پایین اجناس و اینکه کرایه ماشینی که خریداران برای رسیدن به محل برگزاری نمایشگاه می پردازند تقریبا به اندازه همان مابه التفاوت قیمت کالا در بازار و نمایشگاه است؛ لذا خرید از نمایشگاه ها دیگر به نفع خریداران نیست.

به گفته هاشمی، به دلیل اینکه محل استقرار فروشندگان همیشگی نیست و بعد از اتمام نمایشگاه، پیدا کردن فروشندگان سخت است، تعویض کالای خریداری گردیده امکان پذیر نیست و هرسال بعد از برگزاری نمایشگاه ها شکایاتی در این باره وجود داشت.

او همچنین معتقد است که این نمایشگاه ها نه تنها اجناس با کیفیت ندارند، بلکه برای فروشگاه های خرد و بزرگ نیز مشکل ایجاد می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 47

به "فروشگاه های زنجیره ای جای نمایشگاه های پاییزه را گرفت" امتیاز دهید

2 کاربر به "فروشگاه های زنجیره ای جای نمایشگاه های پاییزه را گرفت" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشگاه های زنجیره ای جای نمایشگاه های پاییزه را گرفت"

1 دیدگاه

مجدزاده 11 شهریور 1402

با سلام و وقت بخیر
در سنوات گذشته توی نمایشگاه اجناس با کیفیت و خوب زیادی هم بود
من خودم بشخصه ببشتر خرید سالانه پوشاک خودم و پسرم را از توی همین نمایشگاه بهاره و پاییزه انجام میدادم
و دیگر اعضای خانواده ام هم همین طور
و با توجه به تنوع اجناس و اینکه انواع لباس بزرگانه و بچه گانه توی نمایشگاه بود، از نظر وقت و هزینه رفت و امد خیلی بصرفه بود.
خواهش میکنم این نمایشگاهها دوباره پابرجا شه!
الان توی کدامیک از فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای این تنوع وجود داره؟!!!

پاسخ به مجدزاده
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید