فرهنگسرای نیاوران و سفارت فنلاند تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش بوستان گفتگو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، فرهنگسرای نیاوران و سفارت فنلاند تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

فرهنگسرای نیاوران و سفارت فنلاند تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری های فرهنگی و هنری میان فرهنگسرای نیاوران به نمایندگی عباد رضا اسلامی مدیر فرهنگسرای نیاوران و مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفارت فنلاند به نمایندگی کیو نوروانتو سفیر فنلاند در ایران با حضور محمد طاها عبدخدایی پژوهشگر فرهنگی و جمعی از هنرمندان و پرسنل این فرهنگسرا منعقد شد.

براساس این تفاهمنامه مقرر شد، در نخستین گام همکاری فرهنگی هنری فیما بین فرهنگسرای نیاوران و سفارت فنلاند نمایشگاهی در تیر 1400 از آثار آلوار آلتو معمار شهیر فنلاندی در این فرهنگسرای برگزار گردد.

این معمار برجسته در طول دوران 78 ساله خود خدمات شایانی به معماری جهان ارائه داد. از وی در نقاط مختلف جهان بناها و آثار ارزشمندی به جای مانده است. ارزش هنر و تخصص وی تا حدی بود که در کشور فنلاند دانشگاهی را به نام وی نامگذاری کردند.

هوگو آلوار هنریک آلتو (Hugo Alvar Henrik Aalto) متولد 1898 و از پیشگامان معماری مدرن بود. وی در1916 به دانشکده پلی تکنیک هلسینکی رفت و در 1921 فارغ التحصیل شد. او از شاگردان آرماس لینگرن و لارس سونک بود. وی مدت یک دهه در سراسر اسکاندیناوی، اروپای مرکزی و ایتالیا سفر کرد و مدت کوتاهی در دفتر برنامه ریزی نمایشگاه گوتنبرگ فعالیت داشت.

آثار ارزشمند زیادی از وی در کشور فنلاند و سایر نقاط اروپا و جهان به جای مانده است. علاوه بر آثار و بناهای معماری، طراحی مبلمان داخلی هم از تخصص های دیگر وی بوده است. از پروژه های مهمی که آلتو در ایران به طراحی آن پرداخت، طراحی موزه هنرهای معاصر شیراز بین سالهای 1969 تا 1973 بود. این پروژه هرگز به مرحله ساخت نرسید. آلتو در 1976 در هلسینکی درگذشت.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1843

به "فرهنگسرای نیاوران و سفارت فنلاند تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگسرای نیاوران و سفارت فنلاند تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید