عکسl تصویر روز ناسا: قرص آتشین ماه بر فراز سیسیل! (تور ارزان ایتالیا)

به گزارش بوستان گفتگو، دیجیاتو نوشت: قرص کامل ماه بر فراز شهر سیسیل دیده می گردد که به کشاورزان یاری می نماید پیش از رسیدن پاییز محصولات خود را برداشت نمایند.

عکسl تصویر روز ناسا: قرص آتشین ماه بر فراز سیسیل! (تور ارزان ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

در تصویر روز ناسا، قرص کامل ماه بر فراز شهر تاریخی سیسیل را مشاهده می کنیم. برای ساکنان نیمکره شمالی، ماه کامل سپتامبر (شهریور) زمان برداشت محصول بود. ماه کامل که در اواخر تابستان خودنمایی کرد، نزدیک شدن به اعتدال پاییزی را خبر می دهد. هرچه به سمت پاییز و زمستان می رویم، ساعات روشنایی روز کاهش می یابد و به همین دلیل کشاورزان باید زودتر محصولات خود را برداشت نمایند.

ناسا نام تصویر را برداشت ماه نامیده است زیرا کشاورزان می توانستند از نور ماه یاری بگیرند و از غروب تا طلوع که نور آن محیط را روشن می نماید، به کشاورزی مشغول شوند.

ماه تنها قمر زمین است که به صورت میانه حدود سیصد و هشتاد و چهار هزار کیلومتر از آن فاصله دارد. هنگامی که قرص کامل ماه در آسمان ظاهر می گردد، می توان تصاویر شگفت انگیز زیبایی از آن به ثبت رساند. در این مواقع منجمان و عکاسان آسمان شب کوشش دارند تا از چشم انداز ای استثنایی تصویر ماه را با وضوح هر چه بهتر به ثبت برسانند.

گاهی اوقات نیز پدیده ابرماه توجه مردم را به خود جلب می نماید. طبق محاسبات اخترشناسان، در سال 1401 چهار بار شاهد ابرماه بودیم. ابرماه در تاریخ های 26 اردیبهشت، 24 خرداد، 22 تیر و 21 مرداد در آسمان ظاهر شد. پیش از این در مطالب دیگر، تصویر قرص کامل ماه که در کمترین فاصله تا زمین قرار گرفته را منتشر کردیم.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2238

به "عکسl تصویر روز ناسا: قرص آتشین ماه بر فراز سیسیل! (تور ارزان ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکسl تصویر روز ناسا: قرص آتشین ماه بر فراز سیسیل! (تور ارزان ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید