ضرورت توسعه تعاملات مالی میان استان هرمزگان و اوکراین

به گزارش بوستان گفتگو، در جلسه میان سفیر فوق العاده و تام الاختیار اوکراین در جمهوری اسلامی ایران جناب آقای بوردیلیاک سرگئی با محمدرضا صفا ریاست اتاق بندرعباس بر ضرورت توسعه ارتباطات و تعاملات مالی میان دو کشور تاکید شد.

ضرورت توسعه تعاملات مالی میان استان هرمزگان و اوکراین

به گزارش خبرنگاران هرمزگان،در جلسه میان سفیر فوق العاده و تام الاختیار اوکراین در جمهوری اسلامی ایران جناب آقای بوردیلیاک سرگئی با محمدرضا صفا ریاست اتاق بندرعباس بر ضرورت توسعه ارتباطات و تعاملات مالی میان دو کشور تاکید شد.

در این جلسه بوردیلیاک سرگئی سفیر اوکراین در تهران از ظرفیت های بالای این استان در جهت تعاملات و همکاری های آینده میان 2کشور سخن گفت.

وی بااشاره به مشاهدات خود که در بازدید از هرمزگان در چند ماه گذشته در جریان یک سفر غیررسمی داشتند از ظرفیت های بالای این استان و از تمایل زیاد تجار اوکراینی برای توسعه روابط با بندرعباس صحبت و در همین زمینه بر اشتراکات مالی میان استان اوداسای به اسم هاب بندری کشور اوکراین با استان هرمزگان تاکید نمود.

وی اظهار کرد: در صورت تعامل میان 2 استان می توان سطح روابط تجاری 2کشور را افزایش داد.

در ادامه این ملاقات محمدرضا صفا ریاست اتاق بندرعباس از ظرفیت های بالای استان هرمزگان به اسم مرکز مالی ایران سخن گفت و اضافه کرد: وجود 17 اسلکه و 7 فرودگاه صندلی ویژه ای به این استان می دهد.

وی در ادامه با معرفی پتانسیل های این استان در حوزه محصولات آبزیان و شیلات، محصولات کشاورزی، و خرمای این استان و ظرفیت های صادرات بی نظیر این محصولات از سفیر و رایزن بازرگانی اوکراین برای حضور در استان و بازدید میدانی از ظرفیت های استان در اواسط پاییز دعوت رسمی به عمل آوردند.

در ادامه این نشست بر ضرورت تعاملات بخش خصوصی 2 کشور و برگزاری سمینارهای آنلاین میان استان هرمزگان و اودسای اوکراین تاکید و مقررشد ظرف 3 ماه آینده برگزاری یک رویداد مشترک به صورت آنلاین در دستور کار قرار گیرد وبعلاوه اعزام و پذیرش هیات تجاری میان استان اودسای اوکراین و هرمزگان ایران در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش در این تعاملات زمینه های همکاری 2 کشور مورد آنالیز بیشتر تا منجر به همکاری تجار و بازرگانان 2کشور گردد.

بعلاوه مقرر گشت در مورد ایجاد ترمینالی جهت صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورهای اروپایی مطالعاتی انجام گردد.

گفتنی است اوکراین به اسم دومین کشور وسیع اروپا و چهل و چهارمین کشور وسیع دنیا با 603.700 کیلومتر وسعت و 2٬782 کیلومتر خط ساحلی است.

اوکراین پس از روسیه پهناورترین کشور اروپاست که شامل ذخایر بسیار ارزشمندی از فلزات گوناگون می باشد، به گونه ای که نیمی از ذخایرآهن و فولاد کل کشور روسیه را اوکراین تامین میکند. در لیست ذخایر طبیعی اوکراین باید فلزاتی مانند : جیوه، ذغال سنگ، تیتانیوم، نیکل را نام برد.

پسته، کشمش، خرما، انواع میوه، دارو، وسایط نقلیه، کاشی و سرامیک از جمله اقلام صادراتی ایران به اوکراین و در مقابل آهن و فولاد، انواع ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، دانه آفتابگردان و ذرت، چرخ و قطعات لوکوموتیو از این کشور وارد می گردد .

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1807

به "ضرورت توسعه تعاملات مالی میان استان هرمزگان و اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه تعاملات مالی میان استان هرمزگان و اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید