صومعه سوملا کجاست؟

به گزارش بوستان گفتگو، در این نقطه از ترکیه شکوه تاریخ و طبیعت را کنار هم می بینیم. صومعه سوملا، میراثی از دنیا مسیحیت، در مرتفع ترین صخره ها ساخته شده است و زیبایی غیر قابل وصفی دارد. با ما همراه باشد تا این صومعه را بهتر بشناسیم.

صومعه سوملا کجاست؟

صومعه سوملا کجاست؟

صومعه سوملا، یکی از جاذبه های محبوب کشور ترکیه، از قدمتی هزار ساله برخوردار است. در خصوص قدمت دقیق این صومعه روایت های مختلفی وجود دارد؛ اما اغلب، آن را مربوط به قرن چهارم میلادی می دانند. این صومعه در نزدیکی شهر ترابزون در جنوب ماچکا ساخته شده است. برای رسیدن به این صومعه باید از راهی پر پیچ و خم اما رویایی بگذرید. صومعه سوملا در بلندترین ارتفاعات (ارتفاع 250 متری)، یکی از شاهکارهای معماری ترکیه به شمار می رود.

صومعه سوملا چرا خاص است؟

این صومعه در طبیعتی قرار گرفته که دره، جنگل، صخره و رودخانه را کنار هم دارد. سازندگان این مجموعه آن را با کوشش و مدت ها کنده کاری در دل صخره ساخته اند؛ البته این صومعه تا به امروز بارها بازسازی شده و آنچه امروزه می بینید با شکل اولیه آن بسیار فرق دارد. آنچه بیشتر از هر چیز موجب معروفیت این صومعه شده، نقاشی های از انجیل روی دیواره های بیرونی و داخلی این کلیسا است. صومعه سوملا آنقدر با شکوه است که به ثبت جهانی رسیده.

در صومعه سوملا چه می بینیم؟

اغلب مکان های مذهبی جایی دور از شهر و در دل کوه ها ساخته می شدند. صومعه سوملا نیز به همین سبک ساخته شده: مکانی دورافتاده در دل صخره های سر به فلک کشیده. برای رسیدن به این صومعه باید از جهتی تماشایی بگذریم؛ جهتی پرپیچ و خم که تا چشم کار می نماید جنگل های سرسبز و صخره هایی با رنگ تیره دیده می گردد؛ هم چنین ممکن است در راه گله های گوسفند ببینید. اگر دوست داشته باشید می توانید، در رستوان های محلی استراحت کنید یا غذا میل کنید. بعد از گذر از این جهت به صومعه ای می رسید عظمت آن شما را مسحور می نماید. قدم زدن در این صومعه، تماشای منظره ها اطراف و نقاشی های روی دیوار آن از خاطرتان نمی رود.

برای بازدید از صومعه سوملا با خود چه چیزهایی ببریم؟

قبل از هر چیز شرایط جوی را در نظر بگیرید و در صورت لزوم، با خود لباس اضافه ببرید. برای پیاده روی در شیب های این جهت کفش و لباس مناسب بپوشید. در نهایت، پیشنهاد می کنیم دوربین عکاسی را برای ثبت لحظات ناب ملاقات از این صومعه نباید فراموش کنید.

کی به صومعه سوملا برویم؟

صومعه سوملا در تمامی فصول زیبایی خودش را دارد. بهارهای سرسبز، تابستان های معتدل، پاییزهای هزار رنگ و زمستان های برفی آن از خاطرتان نمی رود.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2240

به "صومعه سوملا کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صومعه سوملا کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید