شیرجه زودبازده است، با کمترین امکانات نتیجه خوبی می توان گرفت

به گزارش بوستان گفتگو، مربی شیرجه تیم مس سونگون گفت: شیرجه یک رشته زودبازده است که با سرمایه اندک و محدود می توان نتیجه خوبی از آن گرفت.

شیرجه زودبازده است، با کمترین امکانات نتیجه خوبی می توان گرفت

محمدرضا شکول مربی مس سونگون در گفت و گو با خبرنگاران در مورد آغاز لیگ شیرجه بعد از دو سال اظهار کرد: دوسالی است که شیرجه ما به علت محدودیت های ناشی از کرونا مسکوت بوده و مسابقه ای انجام نمی شد. این دوره از لیگ اولین مسابقات بعد از همه گیری کرونا بود. این رقابت ها با استقبال وسیعی انجام شد و 10 تیم هم حضور داشتند. مرحله اول لیگ از نظر کمی بسیار عالی بود و از جهت کیفی هم چند تیم خیلی خوب حضور داشتند. ورزشکاران ملی پوش و مربیان باتجربه زیادی در لیگ بودند که اینها نوید می دهد که در مراحل بعدی پربارتر و پیروز تر عمل نمایند.

مربی مس سونگون آذربایجان در ادامه گفت: ما هم در قالب مس سونگون از آذربایجان شرکت کردیم. شیرجه آذربایجان پرافتخارترین تیم لیگ فزونی تاریخ ورزش آذربایجان و از رکورددارهای ورزش های آبی این شهر است. این تیم 8 عنوان قهرمانی و سه نایب قهرمانی دارد که مایه افتخار است. گام های خوبی از گذشته برای توسعه شیرجه این استان برداشته ایم که جواب هم داده است. البته با کمترین و ضعیف ترین امکانات و در حد صفر کار را آغاز کردیم و سالها با همین امکانات در کشور قهرمان رده های سنی بودیم و قهرمانانمان مدال های بین المللی زیادی نیز بدست آورده اند.

شکول به تعطیلی مسابقات و استخرها بعد از شیوع کرونا اشاره نمود و گفت: متاسفانه تعطیلی استخرها تاثیر خود را در فرایند رشد شیرجه هم گذاشته است. البته استخرها در تهران از سال گذشته بازگشایی شدند. در آذربایجان هم چند ماهی است که فعالیت و تمرینات را آغاز کردیم اما هنوز بعضی از استان ها و شهرها هستند که استخرهایشان تعمیرات دارد و یا هنوز بازگشایی نشده اند. این ها در کیفیت و عملکرد ورزشکاران تاثیر خواهد داشت.

وی گفت: بیشتر بازیکنان ما ملی پوش هستند. مجتبی ولی پور در هر سه رشته قهرمان شد، او رکورددار بیشترین مدال بین المللی در ورزش های آبی است. علی شکول از ملی پوشان قدیمی است که در عرصه بین المللی مدال های زیادی دارد. رقابت های مرحله اول لیگ خوب بود و ملی پوشان زیادی در آن شرکت داشتند که مسابقات را پربار کردند.

وی گفت: آرزویم این است که شیرجه پیشرفت خود را ادامه دهد و تحول خوبی در آن رخ دهد. ما که هستیم، امیدواریم که مسئولان نیز در همه زمینه ها از نظر برنامه ریزی، اجرایی، فنی، اقتصادی و .. یاری نمایند تا این رشته پیشرفت کند. این رشته با روح ما عجین شده و پیروزیت آن در کل کشور آرزوی ما است.

وی در انتها گفت: خیلی از استان ها نماینده ای در شیرجه ندارند و این سبب ناراحتی است. باید آن استان ها هم دوباره فعال شوند. امیدواریم شهرها و استان های غیر فعال به همت فدراسیون فعال شوند. این رشته زودبازده است و می توان با سرمایه اندک و محدود نتیجه خوبی گرفت. این ها در گذشته اثبات شده و قهرمانی های زیادی پرورش یافتند که نشان دهنده این است شیرجه ظرفیت بالایی دارد. اکنون همت مسئولان در کنار آن ظرفیت ها است که سبب پیروزیت بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2058

به "شیرجه زودبازده است، با کمترین امکانات نتیجه خوبی می توان گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرجه زودبازده است، با کمترین امکانات نتیجه خوبی می توان گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید