معرفی شهر ساری، از قدیمی ترین شهرهای ایران

به گزارش بوستان گفتگو، شهر ساری یکی از پرجمعیت و بزرگترین شهرهای استان مازندران است که یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران نیز می باشد. ساری یکی از شهرهای خوش آب وهوای شمال ایران است که بیشتر مردم ما خاطرات فراوانی از آن دارند. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

معرفی شهر ساری، از قدیمی ترین شهرهای ایران

اطلاعات مهم در خصوص شهر ساری:

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیتوته،ساری از پرجمعیت ترین شهرهای شمال و پایتخت پیشین ایران، مرکز استان مازندران و شهرستان ساری است. این شهر شلوغ ترین و بزرگترین شهر استان مازندران و از بزرگترین شهرهای شمال کشور به شمار میرود. ساری همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران به حساب می آید.

آب و هوای شهر ساری در فصل تابستان معتدل و مرطوب و در زمستان ها نسبتاً سرد و خشک است. این شهر با برخورداری از کوه، جنگل و دریا معمولاََ دارای آب وهوای معتدل و مرطوب است. گرچه در مقایسه با دیگر شهرهای مازندران، ساری هوای آرام تری دارد، مردم این شهر از قومیت تپوری(مازندرانی) هستند و به زبان مازندرانی سخن میگویند ، اما زبان فارسی هم در این شهر مرسوم است. اکثریت مردم ساری رسماََ مسلمان و پیرو مذهب شیعه میباشند .

مشهور ترین غذاهای ساری:

مالابیج(نوعی ماهی شکم پر)، ناز خاتون(ترکیبی از بادنجان کبابی، رب انار یا آب انار، گوجه فرنگی و طعم دهنده های گوناگون)، خورش ناردون(مرغ و انار)،اردک شکم پر، باقلی وابیج(حاوی باقالی و تخم مرغ و سیر)، قلیه(ترکیبی از ترکیب عدس، باقلی، اسفناج سرخ شده، گوشت و گردوی سابیده شده) و بورانی بادنجان کبابی

سوغاتی شهر ساری:

صنایع چوبی، حصیربافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، جوراب بافی، موج بافی، نمدمالی، سفال گری و… از سوغاتی های این شهر به حساب می آید که سوغاتی هایی مانند صنایع چوبی، گلیم و سفال را از فروشگاه ها و بازارهای داخل شهر ساری تهیه کرد.

مکان های تفریحی ساری

سد شهید رجایی(سلیمان تنگه)

سدی بین کوهستان در 45 کیلومتری جنوب غربی که از جاذبه های شهر ساری به شمار می اید . درصورتی که تصمیم پیک نیک و گردشگری در بین طبیعت زیبا و کنار آب را دارید اینجا فوق العاده را از دست ندهید. امکان قایقرانی، اسکی، ماهیگیری و بازدید از آن با تهیه بلیط هم موجود است . همچنین در این محل سرویس بهداشتی، رستوران و سکوهایی مخصوص

نشستن هم تأسیس شده است.

نشانی: جاده فرعی بین ساری کیاسر

پارک جنگلی شهید زارع:

ما در راهنمای سفر به ساری کوشش داریم تا از تمامی جاذبه هایی که در این شهر وجود دارد اسم ببریم تا بتوانید با اطلاعات کامل برای گردشگری به طرف این شهر بروید. پارکی با وسعت 70هکتار که در سال 1344 جهت جلوگیری از فروپاشی جنگل و بازآفرینی آن با کاج های تهران و زربین جنگلکاری شد.

منظره پارک بسیار جذاب و چشمنواز است. پارک مطلوب طی کردن یک روز زیبا همراه با خانواده در دل طبیعت است. همچنین بخاطر امکاناتی که دارد بسیاری از مسافرانی که قصد اقامت در چادر را دارند این پارک را انتخاب مینمایند . امکانات پارک:جاده مطلوب، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آب اشامیدنی، مواد غذایی و … میباشد .

نشانی: سه کیلومتری ساری جاده ساری بهشهر

پناه گاه حیات وحش دشت ناز

پیوسته تماشای حیوانات یکی از لذتبخش ترین فعالیت هایی است که در زمان سفر میتوانید انجام دهید، در شهر ساری هم یک پناه گاه به اسم دشت ناز در مساحت 55 هکتاری موجود است که برای علاقمندان به طبیعت و حیات وحش میتواند منطقه ای جذاب و جذاب باشد.

نشانی: جاده اصلی ساری به گهرباران 29 کیلومتری شمال شرق ساری

چشمه های باداب سورت

یکی از جاذبه های بسیار جذاب و جذاب شهر ساری چشمه های باداب سورت است، چشمه های پله پله ای که علاوه بر زیبای های بسری که دارا میباشد دارای خواص درمانی هم میباشد . این چشمه ها هزاران سال در جهت عبور آب های خود از بالای کوه به پائین آن ده ها حوضچه زیبا و رنگارنگ هم متشکل است.

نشانی: جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست

پناه گاه حیات وحش میانکاله

با توجه به حالت جغرافیایی که شهر ساری دارد و در بین جنگل و دریا قرار گرفته، پناه گاه هایی در این شهر بوجود آمده که از حیوانات مراقبت گردد. یک پناه گاه 60 کیلومتری که در این شهر موجود است میانکاله نام دارد و جمعیت کثیری از گونه های گوناگون جانداری در آن زندگی مینمایند . امیدواریم تمامی بازدیدنمایندگان به منطقه نکات زیست محیطی را رعایت نمایند و از اسیب زدن به طبیعت بپرهیزند.

نشانی: 12 کیلومتری شمال بهشهر، پناه گاه حیات وحش میانکاله

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1517

به "معرفی شهر ساری، از قدیمی ترین شهرهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر ساری، از قدیمی ترین شهرهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید