شقایق ایرانی یک داروخانه تمام عیار ، گیاهان دارویی ظرفیت صادراتی دارند

به گزارش بوستان گفتگو، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی گفت: شقایق ایرانی یکی از گیاهان دارویی ارزشمند بومی ایران در صنعت فراوری داور های گیاهی است و به تنهایی ظرفیت یک داروخانه را دارد.

شقایق ایرانی یک داروخانه تمام عیار ، گیاهان دارویی ظرفیت صادراتی دارند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکصد و ششمین جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی با هدف ایجاد هماهنگی، تعامل و هم افزایی دست اندرکاران و سیاست گذاران صنعت گیاهان دارویی کشور و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار گردید.

محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ابتدای جلسه اعلام کرد: در آنالیز ظرفیت های گیاهان دارویی، جنبه های مختلف مالی و اجتماعی آن از جمله: زنجیره ارزش، ارزش صادراتی، نقش آن در ارتقاء سلامت جامعه، ایجاد اشتغال و یاری به توسعه پایدار کشور باید مورد توجه برنامه ریزان و مجریان زیربط قرار گیرد.

وی اضافه نمود: یکی از گیاهان دارویی ارزشمند که بومی ایران بوده و از مشتقات آن در صنعت فراوری داور های گیاهی استفاده می گردد، شقایق ایرانی است. این گیاه به تنهایی ظرفیت یک داروخانه را دارد و از مواد موثره آن ده ها نوع دارو و فرآورده های دارویی با رویکرد صادراتی به دست می آید.

عصاره در ادامه گفت: البته با توجه به رویش این گیاه در عرصه های منابع طبیعی کشور باید بهره برداری از آن با هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی متولی در این زمینه صورت گیرد.

وی اضافه نمود: ایجاد زیر ساخت های لازم و حمایت از حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان در این عرصه، یکی از پیش احتیاج های لازم است. همچنین هر گونه برداشت از مراتع، فرآوری و استحصال مواد موثره گیاهان دارویی از جمله شقایق ایرانی باید با تاکید بر جنبه های علمی آن و بر اساس استفاده از نتایج تحقیقات انجام گرفته، صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 602

به "شقایق ایرانی یک داروخانه تمام عیار ، گیاهان دارویی ظرفیت صادراتی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شقایق ایرانی یک داروخانه تمام عیار ، گیاهان دارویی ظرفیت صادراتی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید