شرکتهای هواپیمایی و فروشندگان بلیت به صورت چراغ خاموش قیمتها را افزایش داده اند

به گزارش بوستان گفتگو، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، شرکتهای هواپیمایی و فروشندگان بلیت به صورت چراغ خاموش قیمتها را افزایش داده اند.

شرکتهای هواپیمایی و فروشندگان بلیت به صورت چراغ خاموش قیمتها را افزایش داده اند

شرکتهای هواپیمایی در ماههای گذشته کوشش کردند تا قیمت بلیت پرواز را تغییر دهند اما این اتفاق رخ نداد و با وجود بعضی کارشکنی ها که بعضی از ایرلاین ها انجام دادند، در نهایت سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد هرگونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است و با هر گران شدنی بدون تصویب ستاد تنظیم برخورد خواهد شد.

شرکتهای هواپیمایی تیر 1400 به افزایش 30 درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی اقدام کردند، هر چند همان زمان اعلام شد که این اقدام غیرقانونی است و در نهایت، آبان قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به آنچه که ایرلاین ها از ابتدای تیر افزایش داده بودند، حدود 10 درصد کاهش پیدا کرد تا از اول آذر 1400، نرخ های تازه اعمال گردد و از آن پس تا به امروز مصوبه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است.

البته محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بتازگی با بیان اینکه از تیر 1400 تا به امروز قریب به مدت 22 ماه هیچگونه افزایش قیمتی صورت نگرفته، گفت که انجمن شرکتهای هواپیمایی درخواست افزایش 100 درصدی را مطرح نموده که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار ارائه گردد. البته نظر سازمان هواپیمایی کشوری افزایش 100 درصدی نیست. او البته درباره زمان افزایش قیمت بلیت گفته بود که صنعت به این اصلاح نیاز دارد و در غیر این صورت دچار مشکل جدی می گردد.

شرکتهای هواپیمایی ملزم هستند قیمتهای سابق را برای پروازها اعمال نمایند. با وجود این برخلاف اصرار سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکتهای هواپیمایی به ثابت ماندن قیمتها از تیر 1400، در تصاویر زیر قیمتهایی از مسیرهای مختلف پروازی، حداکثر نرخ های تصویب شده و نرخ هایی که برای فروش گذشته شده دیده می گردد که در مواردی حدود 2.5 برابر قیمتهای مجاز است. برای مثال در مسیر تهران به اهواز در حالی که حداکثر نرخی که دی 1400 902 هزار تومان تصویب شده، قیمت هایی تا دو میلیون و 400 هزار تومان هم دیده می گردد.

بطور مثال، سقف قیمت بلیت تهران به مشهد 983 هزار تومان است اما بلیت هایی به قیمت یک میلیون و 622 هزار تومان هم در میان نرخ ها دیده می گردد.

از سوی دیگر، در حالی که نرخ بلیت تهران به شیراز حداکثر باید 895 هزار تومان باشد اما قیمت بلیت پرواز به این شهر تا دو میلیون و 269 هزار تومان هم پیش رفته است.

قیمت بلیت تهران به اهواز هم رکورد زده و با وجود حداکثر نرخ 901 هزار تومانی، دو میلیون و 421 هزار تومان به فروش می رود.

حداکثر نرخ بلیت تهران به اصفهان نیز 728 هزار تومان در نظر گرفته شده اما بعضی بلیتهای این مسیر تا یک میلیون و 470 هزار تومان هم قیمت گذاری شده است.

سقف قیمت پرواز تهران به بیرجند هم 897 هزار تومان اعلام شده اما یک میلیون و 479 هزار تومان به فروش می رسد.

بلیت تهران به ماهشهر هم باید حداکثر 952 هزار تومان باشد اما به دو برابر قیمت و با یک میلیون و 900 هزار تومان هم قیمت گذاری شده است.

نرخ بلیت تهران به کرمان حداکثر باید 987 هزار تومان باشد اما تا یک میلیون و 807 هزار تومان هم پیش رفته است.

حداکثر قیمت بلیت شیراز به مشهد نیز یک میلیون و 140 هزار تومان در نظر گرفته شده اما یک میلیون و 362 هزار تومان نیز به فروش می رسد.

اگرچه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نموده که مسافران در صورت مواجهه با قیمت های نامتعارف می توانند به این سازمان مراجعه نموده و شکایت خود را اعلام نمایند تا به این شکایات رسیدگی گردد اما به نظر می رسد قیمتهای نامتعارف از حد معمول فراتر رفته اند و در چندین مسیر پروازی و به وسیله چندین شرکت هواپیمایی تخلف شده است.

از طرف دیگر، در شرایطی که ایرلاین ها معتقدند در شرایط سختی قرار گرفته اند و هزینه های دلاری، افزایش دستمزد و مسائل تحریمی افزایش قیمت ها را می طلبد تنها منتظر ابلاغ ستاد تنظیم بازار هستند تا قیمت ها را تغییر دهند، باید دید بالاخره هماهنگی های نهایی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد تنظیم بازار کی به نتیجه می رسد و چه تصمیمی برای این صنعت گرفته خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2336

به "شرکتهای هواپیمایی و فروشندگان بلیت به صورت چراغ خاموش قیمتها را افزایش داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتهای هواپیمایی و فروشندگان بلیت به صورت چراغ خاموش قیمتها را افزایش داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید