سریع ترین راه دریافت خلافی خودرو؛ دریافت و پرداخت خلافی فقط در 3 دقیقه!

به گزارش بوستان گفتگو، اگر به چند سال قبل برگردیم، فرآیند پرداخت خلافی خودرو طولانی و زمان بر بود. تا قبل از فراگیرشدن گوشی های تلفن همراه و گسترش اینترنت، تنها راه دریافت خلافی ماشین حضور در پلیس 10+ بود. البته با یاری دستگاه های ATM (عابربانک) امکان پرداخت خلافی ماشین وجود داشت. اما کمبود زمان و دغدغه های روزمره در کنار دسترسی همگانی به اینترنت، باعث ایجاد روش هایی جدید برای دریافت خلافی خودرو شد. در این مقاله روش های مختلف دریافت خلافی ماشین را با یکدیگر آنالیز و در پایان بهترین و سریع ترین راه دریافت خلافی ماشین را به شما معرفی می کنیم.

سریع ترین راه دریافت خلافی خودرو؛ دریافت و پرداخت خلافی فقط در 3 دقیقه!

دریافت خلافی ماشین با تلفن همراه؛ قدیمی ترین روش دریافت خلافی

یکی از اولین خدمات راهور، امکان دریافت خلافی ماشین به وسیله تماس تلفنی بود. امکانی که اگرچه استقبال زیادی از آن نشد اما هنوز هم فعال است. برای دریافت خلافی خودرو خود کافی است با شماره تلفن 8828888 تماس حاصل کنید. سپس از بین سه گزینه اعلام شده اپراتور (استعلام تخلفات، صدور گواهینامه و صدور کارت ماشین) شماره یک را انتخاب و کد VIN را وارد کنید.

اگر نمی دانید کد VIN چیست و از کجا می توانید آن را پیدا کنید، کافی است به کارت ماشین خود مراجعه کنید. در کارت ماشین یک شماره 17 کاراکتری شامل حروف انگلیسی و اعداد درج شده است. کد VIN مثل یک شناسنامه هوشمند، مهم ترین اطلاعات هویتی خودرو را در خود ضبط می نماید. سامانه راهور نیز بر اساس کد VIN اطلاعات و تخلفات خودرو را به اطلاع شما می رساند.

استعلام خلافی به وسیله پیغام کوتاه؛ رایج ترین راهی که رانندگان می شناسند

بیشتر مالکان و رانندگان خودرو به وسیله استعلام پیغامکی، خلافی خود را دریافت می نمایند. برای دریافت خلافی به وسیله پیغامک، مجددا به کد VIN احتیاج داریم. شما باید کد VIN خودرو را به شماره 1101202020 پیغامک کنید. پس از ارسال پیغامک، باید چند دقیقه معطل بمانید تا سامانه میزان خلافی خودرو را استعلام و در قالب یک پیغامک برای شما ارسال کند.

کد USSD؛ یک کد و انواع دسترسی به خدمات مختلف راهور

راهور ناجا به منظور ایجاد خدماتی بهتر، یک کد USSD اختصاصی برای کاربران طراحی نموده است. با یاری این کد می توانید به خدمات مختلف راهور دسترسی داشته باشید. برای آغاز کافی است شماره *110# را شماره گیری کنید. سپس گزینه 1 یعنی، خدمات قابل ارائه را انتخاب کنید. در گام بعدی نیز گزینه اول یعنی استعلام خلافی ماشین را انتخاب نموده و کد VIN را وارد کنید. پس از ارسال کد VIN باید چند دقیقه ای صبر کنید تا پیغامک استعلام خلافی برای شما ارسال گردد.

هزینه و زمان؛ دو چالش روش های دریافت خلافی خودرو

اگرچه دریافت خلافی با پیغامک، تلفن و USSD به نسبت روش سنتی مراجعه به پلیس 10+ سریع تر است. اما چالش های خود را دارد. در مواقع شلوغی سیستم و اختلالات سامانه پیغامکی، باید زمان زیادی را منتظر دریافت پیغامک خلافی باشید. از طرف دیگر در هر سه روش گفته شده برای استعلام خلافی ، مبلغ 350 تومان از حساب شما کسر می گردد.

دریافت خلافی ماشین با شماره پلاک از اینترنت؛ بدون هزینه و آنلاین!

در این بخش از مقاله بهترین و سریع ترین روش استعلام خلافی خودرو را به شما معرفی می کنیم. دریافتی خلافی به وسیله اینترنت، بهترین راه استعلام مبلغ خلافی خودرو است. سایت و اپلیکیشن آیتول، سریع ترین راه دریافت خلافی خودرو در ایران است.

چطور از سایت آیتول خلافی خودرو را دریافت کنیم؟

برای دریافت خلافی خودرو در سایت آیتول کافی است شماره پلاک و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس بر روی دکمه سبز رنگ استعلام کلیک کنید. ریزخلافی خودرو به صورت لحظه ای و دقیق استعلام شده و به شما نمایش داده می گردد.

برای دریافت خلافی به وسیله برنامه موبایل هم کافی است اپلیکیشن آیتول را نصب کنید. پس از نصب برنامه باید شماره تلفن همراه و شماره پلاک خود را وارد کنید تا اپلیکیشن آیتول، ریزخلافی خودرو را به شما نشان بدهد.

آیا استعلام خلافی خودرو در آیتول مستلزم پرداخت کارمزد است؟

شما برای استعلام خلافی خودرو هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. به صورت رایگان می توانید خلافی ماشین خود را در آیتول مشاهده و پرداخت کنید.

آیتول فقط برای پرداخت خلافی خودرو نیست؛ از صفر تا صد خودرو را با آیتول مدیریت کنید!

آیتول فقط سریع ترین راه دریافت خلافی خودرو نیست! پرداخت خلافی خودرو تنها بخش کوچکی از خدمات سامانه جامع خودرو آیتول است. یکی از مهم ترین خدمات آیتول، خرید بیمه شخص ثالث، تمدید و صدور بیمه نامه به صورت آنلاین است. از طرف دیگر با یاری آیتول می توانید عوارض آزادراهی، عوارض شهرداری، خدمات تعویض روغن و حتی کارواش در محل را برای خودرو خود تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با آیتول، همین حالا با مراجعه به صفحه بیمه شخص ثالث ایران از نرخ بیمه شخص ثالث بیمه ایران و دیگر خدمات آیتول آگاه شوید.

منبع: فرارو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1662

به "سریع ترین راه دریافت خلافی خودرو؛ دریافت و پرداخت خلافی فقط در 3 دقیقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین راه دریافت خلافی خودرو؛ دریافت و پرداخت خلافی فقط در 3 دقیقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید