سامسونگ سریع ترین 5G و وای فای 6 را به گوشی های میان رده اضافه کرد

به گزارش بوستان گفتگو، سامسونگ به طور رسمی از جدیدترین چیپ ست موبایل قدرتمند خود به نام اگزینوس 1080 رونمایی کرد.

سامسونگ سریع ترین 5G و وای فای 6 را به گوشی های میان رده اضافه کرد

جالب است بدانید این تراشه اصلا برای گوشی های موبایل پرچم دار ساخته نشده است و از قرار روی اسمارت فون های میان رده و پریموم بازار می نشیند ولی تمام مشخصات یک پردازنده مدرن و پرچم دار را دارد.

برخی از نتایج محک زنی که از تراشه اگزینوس 1080 منتشر شده است؛ نشان می دهد عملکردی بهتری از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 865 دارد. این خبر می تواند برای کاربران گوشی های میان رده بسیار مهم و مسرور کننده باشد.

از ویژگی های مهم این پردازنده جدید سامسونگ، پشتیبانی از 5G و وای فای 6 است. یعنی آوردن سریع ترین ارتباطات اینترنت و وای فای روی یک گوشی میان رده با قیمت مناسب!

اگزینوس 1080 از فناوری ساخت 5 نانومتری سود می برد تا در کنار پردازنده M1 اپل، تنها چیپ ست های 5 نانومتری دنیا باشند. از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه است ولی تا دلتان بخواهد در قدرت پردازش های محاسباتی، حرف برای گفتن دارد.

این چیپ ست از چهار هسته ARM Cortex-A78 برخوردار شده و یکی از آن هسته ها، با فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز از پس وظایف خود برمی آید. سه هسته Cortex-A78 باقی مانده نیز فرکانسی معادل 2.6 گیگاهرتز دارند. از سوی دیگر نیز شاهد چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز هستیم که وظایف سبک تر را برعهده می گیرند.

سامسونگ می گوید این تراشه در تک هسته تا 50 درصد و در چند هسته تا دو برابر کارایی بهتر از پردازنده مشابه قبلی سامسونگ دارد. اگزینوس 1080 از پردازشگر گرافیکی Mali-G78 MP10 بهره می برد.

مشخصات 5G اگزینوس 1080

اما گفتیم این تراشه جدید میان رده سامسونگ از نسل پنجم شبکه های موبایل پشتیبانی می کند. اگزینوس 1080 از هر دو نوع شبکه 5G میلی متری و فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی کرده ولی روی هریک سرعت متفاوتی ارائه می دهد.

در 5G NR Sub-6GHz سرعت دانلود حداکثر 5.1 گیگابیت و آپلود 1.28 گیگابیت و در 5G NR mmWave سرعت دانلود و آپلود به 3.67 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

در 4G LTE از مودم LTE Cat 18 با 6 تجمیع فرکانس برخودار است و سرعت دانلود به مرز 1.2 گیگابیت و سرعت آپلود به 200 مگابیت می رسد.

این مشخصات تقریبا مشابه مودم اسنپدراگون X55 کوالکام است که روی چیپ ست 865 و همین طور بیونیک A14 اپل برای گوشی های آیفون نشسته است.

باز هم اشاره می کنم که داریم درباره یک تراشه صحبت می کنیم که قرار است روی گوشی های میان رده بنشنید و شما با خرید اسمارت فونی حداکثر 400 دلاری، چنین ویژگی هایی خواهید داشت.

برخی اوقات هات اسپات وای فای گوشی کار نمی کند یا شما نمی توانید به آن وصل شوید اما شدیدا نیاز به استفاده از اینترنت گوشی روی دستگاه های دیگر…

شبکه های کامپیوتری که شامل مجموعه ای از سیستم های رایانه ای و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری آن می شود یکی از مهم…

چندی پیش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش کاملی از شرایط کیفیت اینترنت کشور تا نیمه اول سال 99 منتشر کرد. در این گزارش،…

بسیاری از کاربران وقتی مودم و روتر خود را تنظیم می کنند و به محض اینکه وارد اینترنت می شوند؛ دیگر سراغی از آن ها نمی گیرند. مودم و…

در آستانه تعطیلی دو هفته ای مشاغل و شرکت ها هستیم. احتمالا، تعداد زیادی از مردم به سوی کار در خانه رو می آورند. کار در خانه و…

شاید برای شما هم این سوال پیش از ثبت نام برای اینترنت ADSL و حتی اینترنت VDSL مطرح شده باشد؟ اگر من هزینه اینترنت و مودم…

همان طور که می دانید؛ شرکت های سرویس دهنده اینترنت به عناوین مختلف شما را مجبور به خرید مودم از خودشان می کنند. یعنی سرویس اینترنت به شما داده نمی شود…

غالب مردم در انتخاب مودم و روتر، فقط به ویژگی های آن توجه می کنند و اصلا در قید ظاهر و شکل محصول نیستند! چرا وقتی می توانیم…

منبع: شبکه چی
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1426

به "سامسونگ سریع ترین 5G و وای فای 6 را به گوشی های میان رده اضافه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ سریع ترین 5G و وای فای 6 را به گوشی های میان رده اضافه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید