تور قطر ارزان: رویداد هنری طهران راهی قطر و استرالیا می گردد

به گزارش بوستان گفتگو، رویداد هنری طهران که به قصد برپایی به قطر و استرالیا برده می گردد، در آخرین شب برگزاری میزبان حسین الهی قمشه ای بود.

تور قطر ارزان: رویداد هنری طهران راهی قطر و استرالیا می گردد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در رویداد هنری طهران که به مدت سه روز در ساختمان موسسه فرهنگی اکو برگزار شده بود، آثاری از هنرمندان تجسمی، فرش و مد ایرانی به نمایش درآمده و سه گروه موسیقی آقای سماع، ژیوار و لیان نیز به اجرای برنامه پرداختند. این رویداد در آینده در قطر و استرالیا نیز به نمایش در خواهد آمد. سعیدمحمدزاد اکبری، مدیر مسئول این رویداد هنری گفته است:

متاسفانه در نمایشگاه هایی که امروز در کشور ما و برای ارائه فرش برگزار می گردد، استاندارهای لازم رعایت نمی گردد؛ مثلا فرش صفدرزاده که استاد مسلم فرش ایران است در کنار یک گبه عادی نمایش داده می گردد. ما نخستین رویداد هنری طهران را برگزار کردیم تا بتوانیم شکل استانداردی از نمایش فرش را عملی کنیم و در کنارش به سه هنر دیگر مد، تجسمی و موسیقی هم بپردازیم. به همین علت در این نمایشگاه تنها 11 قطعه فرش به نمایش گذاشتیم.

از میان آثار به نمایش درآمده در این رویداد می توان به بزرگترین فرش ریزباف دنیا با 92 میلیون گره، اثر استاد مرحوم صابر، تابلوفرش دستباف مینیاتور ضامن آهو، بافت تبریز، فرش دستباف، رنگ گیاهی سرخس ابریشم خالص، برنده تندیس فرش برتر 1396، فرش دستباف، اثر محمدعلی قره باغی، بافت تبریز چله ابریشم، تابلوفرش دستباف ناپلئون، بافت تبریز آثار حجمی پرویز تناولی، محمود فرشچیان، رضا بدرالسماء،آداک جمشید زاده و مرتضی نداف اشاره نمود. بعلاوه لباس هایی بر اساس اصالت فرهنگی ایران نیز بخشی از آثار این نمایشگاه را تشکیل می دادند که وجه مشترک تمام آن ها مولانا بوده است.

عکس: ایرنا

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2063

به "تور قطر ارزان: رویداد هنری طهران راهی قطر و استرالیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: رویداد هنری طهران راهی قطر و استرالیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید