روبات هوشمندی که به تناسب جهت نوع حرکت خود را معین می نماید ، حرکت با پا یا چرخ؟

به گزارش بوستان گفتگو، تیمی از محققان روبات های متحرکی را با کاربرد نظامی طراحی نموده اند که با دخالت انسان یا بدون آن معین می نمایند که برای عبور از یک مکان از چرخ هایشان استفاده نمایند یا از پاها.

روبات هوشمندی که به تناسب جهت نوع حرکت خود را معین می نماید ، حرکت با پا یا چرخ؟

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محققان دانشگاه تگزاس در آمریکا روبات های متحرک را با همکاری آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا یا دارپا طراحی نموده اند تا از این طریق قابلیت این روبات ها را در حرکت خودمختار در محیط های نظامی شهری تقویت نمایند.

کیجو لی، دکتری دپارتمان فناوری مهندسی و توزیع صنعتی دانشگاه تگزاس در این مورد می گوید: با بستن یک قرارداد با دارپا، تیم ما میخواهد وسایل نقلیه ای با قابلیت حرکتی سریع و همه کاره را برای عملیات نظامی شهری توسعه دهد.

لی به یاری تیم پژوهشی خود یک روبات ترنسفورمر (تبدیل شونده) چرخ و پا با نام α-WaLTR ساخت که در جهت های متفاوت مثل پله تشخیص می دهد که با چرخ یا پا حرکت کند و در این مورد قادر به تصمیم گیری است.

لی در خصوص این روبات می گوید: معمولا حرکات پا بیشتر کاربر دارد، اما این گزینه نیز از نظر ساختاری، مکانیکی و کنترلی با پیچیدگی ها و چالش هایی روبه رو است. از این رو روباتی را طراحی کردیم که سعی می نماید با تغییر ابزار حرکتی خود با محیط سازگار گردد؛ بدون اینکه احتیاج به محرک خارجی داشته باشد.

اگر چه این روبات برای مقاصد نظامی طراحی شده است، اما تیم تحقیقاتی امیدوار است که این فناوری با کاربرد های دیگر نیز توسعه پیدا کند. به گفته این محققان، روبات ترنسفورمر آن ها به غیر از مقاصد نظامی، می تواند در صنایعی، چون فضا، خدمات خانگی، نظارتی و کشاورزی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1377

به "روبات هوشمندی که به تناسب جهت نوع حرکت خود را معین می نماید ، حرکت با پا یا چرخ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات هوشمندی که به تناسب جهت نوع حرکت خود را معین می نماید ، حرکت با پا یا چرخ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید