راننده مشهور فرمول یک خودروی میلیون دلاری خود را تحویل گرفت، عکس و فیلمتجربه رانندگی با فونیکس تیگو 8 پرو

به گزارش بوستان گفتگو، والتری بوتاس، راننده سابق تیم فرمول یک مرسدس بنز و راننده فعلی تیم آلفارومئو، خودروی سفارشی خود، یعنی مرسدس بنز پروجکت وان را تحویل گرفت.

راننده مشهور فرمول یک خودروی میلیون دلاری خود را تحویل گرفت، عکس و فیلمتجربه رانندگی با فونیکس تیگو 8 پرو

امیرمسعود عابدین: والتری بوتاس پس از گذراندن پنج سال در تیم مرسدس، تیم خود را تغییر داد و برای فصل 2022 با آلفارومئو قرارداد بست.او بدیهی است که سفارش خودروی AMG One خود را هنگام ترک مرسدس بنز لغو نکرد و بالاخره روز تحویل فرا رسید.راننده 33 ساله فنلاندی در اینستاگرام به نمایش هایپرکار خود با موتور F1 پرداخت که با رنگ زیبای آبی با سطوح فیبرکربنی در معرض دید قرار گرفته بود.

این اولین AMG One نیست که تحویل داده می گردد؛زیرا مرسدس بنز خودروهای مورد انتظار را از ژانویه 2023 به مشتریان تحویل داده اند.هم تیمی سابق بوتاس، قهرمان هفت دوره فرمول یک، لوئیس همیلتون نیز در میان 275 خریدار است.یکی دیگر از راننده های F1 مرسدس به نام نیکو روزبرگ نیز در این فهرست قرار گرفته است.

خودروی Project One در سپتامبر 2017 به عنوان یک کانسپت نمایش داده شد، اما تا آگوست 2022 بود که فراوری آن شروع نشد.موانع بزرگ توسعه، راه اندازی هایپرکار را به عقب انداخت.رعایت مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای نیز دردسرساز بود.

بیشتر بخوانید:

تجربه رانندگی با فونیکس تیگو 8 پرو +E/چه تفاوت هایی ایجاد شده است؟/عکس

رقیب چینی میلیاردی هیوندای توسان وارد میدان شد/ عکس

موتور شش سیلندر به کار رفته در پروجکت وان بسیار پیچیده است؛به این معنا که باید هر 50000 کیلومتر یک بار بازسازی گردد، به هر حال بسیاری از AMG Oneها هرگز به این مسافت پیموده نمی شوند.

AMG One در هیچ یک از کارخانه هایی که مرسدس بنز خودروهای معمولی خود را مونتاژ می نماید، ساخته نمی گردد.ابرخودروی چهارچرخ محرک با چهار موتور الکتریکی به صورت دستی در تاسیسات AMG با استفاده از یک پیشرانه هیبریدی ساخته شده به وسیله بخش قوای محرکه مرسدس-AMG در بریکس ورث مونتاژ می گردد.

با خروجی ترکیبی 1049 اسب بخار، دور موتور 11000 دور در دقیقه و گیربکس دستی هفت سرعته اتوماتیک، این یک AMG معمولی نیست.این خودرو در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، در 7 ثانیه به 200 کیلومتر در ساعت و در 15.6 ثانیه به 300 کیلومتر در ساعت می رسد و سپس به سرعت 352 کیلومتر در ساعت می رسد.مرسدس ادعا می نماید هیچ وقت چنین چیزی وجود نداشته است. اما اکنون همواره وجود خواهد داشت و اضافه می نماید که هایپرکار پروجکت وانعملکردی از سیاره ای دیگر دارد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2367

به "راننده مشهور فرمول یک خودروی میلیون دلاری خود را تحویل گرفت، عکس و فیلمتجربه رانندگی با فونیکس تیگو 8 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راننده مشهور فرمول یک خودروی میلیون دلاری خود را تحویل گرفت، عکس و فیلمتجربه رانندگی با فونیکس تیگو 8 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید