راز ناگفته خودکشی غلامرضا تختی ! ، کاش فردین در خانه بود !

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران: غلامرضا تختی ازچهره های معروف ایرانی و جهانی است که سرگذشت او و ماجرای خودکشی اش همچنان برای مردم خواندنی است.

راز ناگفته خودکشی غلامرضا تختی ! ، کاش فردین در خانه بود !

غلامرضا تختی با نام جهان پهلوان شناخته می شود. غلامرضا تختی متولد 1309 بود . غلامرضا تختی در سال 1346 درگذشت. غلامرضا تختی کشتی گیر آزادکار ایرانی بود.غلامرضا تختی از چهره های مشهور فرهنگ عامه ایرانیان است.

بسیاری نمی دانند که چه بر سر غلامرضا تختی آمد ؛ خاتمه دوران قهرمانی ، بدهکاری های فراوان و تنگدستی ، نامهربانی های مسئولین وقت ، تنگ چشمی های رفقای ملی پوش ، حسادت ستاره ها ، مسائل خانوادگی و از همه مهمتر ، روح بلند و آزاده خود تختی او را فرسوده کرد .

او که نمی توانست دست رد به سینه نیازمندی بزند و دیگر چیزی نداشت که ببخشد. طبع بلندی که مانع از این بود که بخواهد از هر راهی پول درآورد . او با اشاره ای می توانست از تبلیغات یک تیغ ریش تراش یا یک قوطی عسل دو برابر دستمزد فردین - که ابرستاره سینما بود - درآورد اما قبول نمی کرد ! حاضر بود سختی ماهها رانندگی در جاده های ناهموار اروپا تا تهران را تحمل کند تا با فروش یک ماشین و چند هزار تومانی سود ، گذران کند !

نام تختی و فردین آنقدر بزرگ بود که نمی توانستند پیش هیچ کس دیگری درد دل نمایند. فقط محدودی می دانستند که فردین دو بار - یک بار در منزلش و یک بار در باغ شمیران تختی - اسلحه از دست دوست قدیمی اش گرفت و اجازه نداد او خودش را خلاص کند . تختی بریده و دلشکسته بود و غمخواری جز رفیقش نداشت ...

کاش آن روز فردین در خانه بود...

17 دی 1346 ضلع دوم این مثلث هم از جهان رفت. اگر خیلی ها نمی دانند حسین نوری کی به رحمت خدا رفته اما روز مرگ تختی را همه عالم و آدم به یاد دارند. اتاق شماره 23 هتل آتلانتیک و جسد جهان پهلوان و جهانیی شایعات و دروغ که راستا تاریخ را برای نیم قرن تغییر دادند.

بابک تختی وقتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پی حقیقت افتاد ، تنها کسی بود که از زبان تنها بازمانده این مثلث حقیقت محض را شنید و برای همین هم تصمیم به جلای وطن گرفت .

حقیقی که امروز دیگر عیان شده و پنج دهه تابو بود! آن روز فردین و همسرش به مهمانی رفته بودند . غلامرضا عادت داشت هر وقت دلش میگرفت ، سراغ رفیقش برود. به خانه آنها زنگ زد و خدمتکار گفت که آقا منزل نیستند.

حوالی ظهر دوباره و این بار حضوری دم منزل فردین آمد . او باز خانه نبود ، جایی هم که بود تلفن نداشت تا به او بگویند تختی دنبالش می شود .

آن شب تختی برای آخرین بار از تلفن هتل شماره منزل فردین را گرفت و چون دوستش را پیدا نکرد ، آن تصمیم را عملی کرد و این حسرت تا 19 فروردین 1379 و نفس آخر فردین همیشه با او بود که اگر 16 دی ماه در خانه مانده بود ، رفیقش زنده می ماند ...

اما مگر می توان با تقدیر جنگید ؟!

منبع: رکنا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2000

به "راز ناگفته خودکشی غلامرضا تختی ! ، کاش فردین در خانه بود !" امتیاز دهید

1 کاربر به "راز ناگفته خودکشی غلامرضا تختی ! ، کاش فردین در خانه بود !" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز ناگفته خودکشی غلامرضا تختی ! ، کاش فردین در خانه بود !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید