رازهای ترسناک محبوب ترین شهر دنیا!

به گزارش بوستان گفتگو، 7 معمای حل نشده در ونیز

ونیز که خیلی ها آن را شهر شناور می دانند در قرن پنجم میلادی تاسیس و بعد از سقوط اپراتوری روم تبدیل به پایتخت بازرگانان دنیا شد. این شهر کاملا در احاطه آب است و از چندین جزیره کوچک تشکیل شده برای همین مردمش برای رفت و آمد از قایق استفاده می نمایند. در این شهر به هر جایی که نگاه می کنید بناهای خیره نماینده ای می بینید اما برای اینکه پرده از رازهای در و دیوار این شهر بردارید باید با دقت بیشتری به آن نگاه کنید. این شهر مملوء از داستان ها و افسانه هایی ست که تا به امروز حل نشده باقی مانده اند و شاید در آینده هم هیچ جوابی برای آن ها وجود نداشته باشد. خیلی ها درباره افسانه ها و اتفاق های بدون توضیحی که در این شهر افتاده چیزی نمی دانند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا شما را با معماهای حل نشده ونیز آشنا کنیم.

رازهای ترسناک محبوب ترین شهر دنیا!

روح پالازو گراسی | The Ghost Of Palazzo Grassi

در کنار گراند کانال قصرهای زیادی وجود دارد که یکی از آن ها قصر پالازو گراسی ست. خیلی ها می گویند این قصر در تسخیر روح دختر جوانی است که خودش را از بالکن به داخل کانال آب پرت کرد. اگر پای صحبت های ساکنین این قصر بنشینید از صدایی عجیب حرف می زنند که آن ها به اسم صدا می نماید و یا در گوش آن ها اصوات نامشخصی زمزمه می نماید! در طول مرمت این ساختمان در دهه 1980 اتفاق عجیبی افتاد: نگهبانی در حال راه رفتن در سالن بود که ناگهان از فاصله 30 سانتی متری صدایی شنید که می گفت بایست! ولی هیچ کسی در نزدیکی او نبود به جز حفره ای در سطح زمین که کارگران آن را کنده بودند.

جایگاه پادشاهی آتیلا | Attilas Throne

در جزیره تورسلوی ونیز یک جایگاه پادشاهی سنگی هست که به نظر می آید جایگاه پادشاهی آتیلا، پادشاه قبیله Huns بوده. بعد از اینکه این قبیله در قرن 5 به این جزیره رسید مردمان زیادی را کشت و این جایگاه را به عنوان نماد قدرت در روبروی کلیسای جامع قرار داد. این جایگاه همچنان مثل یک راز است چون خیلی ها می گویند که گذر آتیلا هرگز به این نقطه از ایتالیا نرسیده است.

روح همسر مارکو پولو

زمانی که مارکو پولو جهانگرد معروف ونیزی در چین بود با دختر امپراتور چین ازدواج کرد و او را با خود به ونیز برد اما این زن هیچ وقت در این شهر احساس خوبی نداشت. تا اینکه مارکوپولو در یکی از جنگ ها اسیر و به همسرش گفته شد که او مرده است. زن که طاقت این غصه را نداشت با پرت کردن خود در یکی از کانال ها به زندگی اش انتها داد اما امروز خیلی ها می گویند روح او را شب ها در حوالی خانه مارکوپولو می بینند!

ساعت جادوگر

در نزدیکی موزه آموزشگاه در منطقه دورسودورو در کنار یک خانه قدیمی چشمتان به یک ساعت قدیمی می افتد که به نظر می آید صدها سال از عمرش می گذرد. حرف و حدیث های زیادی پشت این ساعت هست اما یکی از آن ها به نظر درست می آید! طبق افسانه ها این جادوگر برای کارهای جادوگری اش از این ساعت استفاده می نموده و بعد از مرگش کسی جرات نمی کرد که در این خانه زندگی کند. یکی از بازرگانان که در نزدیکی این خانه ساکن بود به کارگران پیشنهاد کرد که ساعت جادوگر را در بالای این ساختمان تسخیر شده آویزان نمایند.

چند سال بعد ساعت از این محل پایین آورده شد و بعد از آن اتفاق های عجیبی افتاد! اما همین که ساعت به سر جایش برگشت این اتفاق ها هم تمام شد! تا اینکه دیگر هیچ وقت این ساعت از جای خود تکان نخورد امروز این ساعت را می توانید در خیابان کال دلا (Calle della) در کنار این خانه ببینید.

مجسمه ای برای ترساندن شیطان

در کنار بیشتر کلیساهای ونیز یک برج ناقوس هست که دو بار در روز نواخته می شوند. برخی وقت ها در بالای این برج ها مجسمه صورت نصب می شد اما گاهی این صورت ها آنقدر زشت و ترسناک درست می شدند تا شیطان تا دیدن قیافه ترسناک آن ها به داخل برج ناقوس نرود. ترسناک ترین مجسمه در بالای برج ناقوس کلیسای سانتا ماریا واقع شده است، برجی با 40 متر ارتفاع که در سال 1678 بازسازی شده است. داستان های ترسناکی پشت سر این مجسمه گفته می گردد مثلا اینکه این مجسمه شب ها برای فراری دادن شیطان زوزه می کشد. برخی ها هم می گویند این مجسمه اول شیطان بوده و حالا به سنگ تبدیل شده تا مجسمه های دیگر را بترساند. به گفته اهالی این محل حتی مردمک چشم های این مجسمه تکان می خورد!

مجسمه زنی که مرگ را به چشمش دید

در منطقه کاستلو کلیسایی هست که در اواخر دهه 1200 ساخته شده و از آن جایی که محل دفن خیلی از افراد معروف ونیز بوده توجه ها را به خود جلب نموده است. درباره این کلیسا یک افسانه باورنکردنی هست که مربوط به مجسمه یک زن غمگین می گردد. طبق افسانه ها روزی زنی زیبا در حال نگاه کردن به آینه بود که به جای خود تصویر پیرزنی را دید او که از این اتفاق شوکه شده بود فورا مرد.

منبع: listverse.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 793

به "رازهای ترسناک محبوب ترین شهر دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای ترسناک محبوب ترین شهر دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید