دیدار سرپرست میراث فرهنگی کرمان با اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان

به گزارش بوستان گفتگو، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمان گفت: در حال حاضر تعامل و همبستگی حلقه مفقوده زنجیره صنعت گردشگری استان کرمان است.

دیدار سرپرست میراث فرهنگی کرمان با اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمان،فریدون فعالی در نشست با اعضاء انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمان، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که باید باهم افزایی میان فعالان حوزه گردشگری استان شناسانده شوند.

او توضیح داد: باید با توانمندسازی انجمن های فعال در صنعت گردشگری برای جذب هرچه بیشتر گردشگران به سوی استان کرمان برنامه ریزی و کوشش گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمان با تأکید بر این که اهمیت ندادن به بعضی ظرفیت های گردشگری سبب از دست رفتن بازارهای هدف گردشگری می گردد، اضافه نمود: باید با برنامه ریزی و تغییر رویکردها، استان کرمان را به خوبی به گردشگران معرفی کنیم.

او بابیان این که باید کیفی سازی ارائه خدمات در اولویت کار قرار گیرد، اعلام کرد: خوشبختانه استان کرمان درزمینهٔ گردشگری سلامت دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که با ارائه خدمات مناسب می توانیم سهم خود را از این نوع گردشگری به دست آوریم.

فعالی اعلام کرد: هنگامی که گردشگران به کشوری وارد می شوند الزاماً باید هزینه هایی را درزمینهٔ دریافت خدمات پرداخت نمایند، این هزینه ها شامل دریافت اطلاعات گردشگری و هدایت گردشگران نیز می گردد.

او با اشاره به این که باید در مجاورت موزه ها و بناهای تاریخی، دفاتری جهت ارائه تورهای متنوع و اطلاعات گردشگری ایجاد گردد، اضافه نمود: هر گردشگر ایرانی و خارجی برای دریافت اطلاعات مور نظر باید هزینه هایی را به این دفاتر پرداخت کند.

فعالی اعلام کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از راهنمایان تورها که در جهت معرفی ظرفیت های گردشگری و جذب گردشگران به صورت مستمر کوشش نمایند، حمایت خواهد نمود.

او مطرح نمود: استان کرمان دارای 422 راهنمای گردشگری دارای مجوز فعالیت است که از این تعداد 130 نفر آن ها عضو انجمن صنفی راهنمایان تور این استان هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در مورد ورود تورهای غیرمجاز به کویر لوت اعلام نمود: متأسفانه در چند سال اخیر موضوع ورود تورهای غیرمجاز به کویر لوت به یک معضل بزرگ تبدیل شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های مرتبط بتوانیم این مشکل را حل وفصل کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 363

به "دیدار سرپرست میراث فرهنگی کرمان با اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدار سرپرست میراث فرهنگی کرمان با اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سرپرست میراث فرهنگی کرمان با اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید