دفاتر خدمات اخذ ویزا چگونه فعالیت می نمایند؟

به گزارش بوستان گفتگو، تهیه ویزا یکی از مقدمه های ضروری پیش از سفر به خارج است و به دلایل مختلف ممکن است انجام آن برای متقاضیان سخت باشد؛ ولی آیا راهی برای سهولت این کار وجود دارد؟

دفاتر خدمات اخذ ویزا چگونه فعالیت می نمایند؟

روزانه عده بسیاری برای اهداف مختلف مانند گردش، تجارت، تحصیل و ... قصد سفر به اقصی نقاط دنیا را دارند و به همین منظور پیش از سفر باید برای دریافت ویزا اقدام نمایند. البته این فرآیند دارای مراحل مختلفی مانند جمع آوری مدارک، معین وقت سفارت و مراجعه برای مصاحبه است و ممکن است به علت ناآشنایی متقاضیان، ذیق وقت برای دریافت ویزا، ترافیک کاری سفارتخانه ها به علت بالابودن حجم تقاضا و ... سخت و زمان بر به نظر برسد.

در این میان، شرکت هایی با نام مراکز خدمات ویزا موسوم به Visa Application Center به تازگی در این زمینه برای تسهیل فرایند دریافت ویزا و کاهش حجم مراجعه مستقیم به سفارتخانه ها شروع به فعالیت نموده اند. زمینه فعالیت این مراکز محدود به ویزاهای تحصیلی، کار و توریستی بوده و در موارد ذیل می توانند جوابگوی مراجعان باشند:

  • جوابگویی به سوالات مراجعان به زبان رایج کشور مبدا
  • پیگیری مراحل صدور ویزا
  • دریافت و کنترل مدارک برای حصول اطمینان از کامل بودن آن ها پیش از ارسال به سفارت یا کنسولگری
  • انتقال مدارک و گذرنامه های متقاضیان به سفارتخانه ها یا کنسولگری ها و عودت آن ها به همراه نتیجه تقاضا پس از خاتمه مراحل اداری
  • تنظیم برنامه مصاحبه ها و تهیه کپی مدارک در صورت احتیاج
  • فراهم نمودن امکانات لازم برای مراجعان به جهت درخواست آنلاین ویزا
  • جمع آوری اطلاعات بیومتریک مانند انگشت نگاری و عکس

البته تائید نهایی مدارک، مصاحبه و صدور ویزا به وسیله سفارتخانه ها انجام می گردد و این مراکز صرفا به عنوان واسطه میان مراجعان و سفارتخانه ها عمل می نمایند. در واقع این شرکت ها دارای ماهیت برون سپاری هستند؛ به این ترتیب که با برعهده گرفتن بخشی از فعالیت های داخلی کنسولگری ها و سفارتخانه ها، باعث کاهش حداکثری اتلاف زمان و هزینه و در عین حال تسریع فرآیند صدور ویزا می شوند.

شرکت های متعددی مانند نشنال ویزا سنتر (National Visa Center)، وی اف اس گلوبال (VFS Global) و ... از جمله مراکزی هستند که در سطح ملی و بین المللی فعالیت می نمایند. در حال حاضر، از میان آن ها شرکت VFS در ایران فعالیت خود را شروع نموده است و سفارتخانه بعضی از کشورها مانند اتریش، فرانسه، آفریقای جنوبی، انگلستان، قبرس، نروژ، مجارستان، سوئد و هلند امور کنسولی خود را (درخواست ویزا، ارائه مدارک و ...) را به این مرکز واگذار نموده اند.

منبع: کجارو / visacentral.com / vfsglobal.com
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2135

به "دفاتر خدمات اخذ ویزا چگونه فعالیت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاتر خدمات اخذ ویزا چگونه فعالیت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید