در چین هم شهری هممچون ونیز وجود دارد!

به گزارش بوستان گفتگو، شهر ونیز به خاطر واقع شدن روی کانالهای آبی معروف است اما این شهر منحصر به فرد نیست، شهری در حموه شانگهای چین واقع گردیده که خیابان هایش را کانال های آبی تشکیل میدهند و برای رفت و آمد باید از قایق بهره ببرید.

در چین هم شهری هممچون ونیز وجود دارد!

شهر قدیمی (ZHUJIAJIA ANCIENT TOWN) که به ونیز شانگهای معروف است، در منطقه ای به وسعت 47 کیلومتر مربع در حومه شانگهای قرار گرفته و تاریخی 1700 ساله دارد. شهر ژوجیاجیائو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شانگهای می باشد و هرساله گردشگران زیادی به منظور بازدید از این شهر اقدام به رزرو تور چین می نمایند. در سطح شهر چندین نهر و رود جریان دارد و رفت و آمد مردم از طریق قایق هایی کوچک انجام می گردد، خانه ها نیز درست در کنار این آبراه ها قراردارند. 36 پل از جنس چوب، سنگ و مرمر بر روی این رودها کشیده گردیده است.

از دیدنی های این شهر می توان به پل فنگ شنگ (FANGSHANG BRIDGE) اشاره نمود که در سال 1571 ساخته گردیده و طولانی ترین پل سنگی شهر است. بر روی این پل کتیبه ای سنگی قرار گرفته است که هشت اژدها را در حالی که مرواریدی را احاطه نموده اند نشان می دهد. چهار شیر سنگی نیز بر روی آن قرار دارند. پل معروف دیگر شهر، پل چوبی لانگ یا پل هوی مین است که ستونهایی چوبی موجود در دو طرف آن، فضایی راهرو مانند روی پل ایجاد نموده اند. خیابان شمالی از دیدنی های دیگر این شهر قدیمی است که به طول یک کیلومتر و در دوران امپراطوری کینگ و مینگ ساخته گردیده است. خانه ها، مغازه های قدیمی و پل های زیبای این خیابان مسافران زیادی را به خود جلب می نماید. باغ های زیادی نیز در این شهر وجود دارد که در میان آنها که ژی یو آن (KE XHI YUAN) بزرگ تر و معروف تر است. این باغ که به خاندان ما تعلق داشته، در میان مردم به باغ ما نیز معروف است. در قسمتی از باغ، چند تپه ساخته گردیده که بر روی یکی از آنها ساختمانی پنج طبقه به نام چشم انداز ماه (MOON VIEW) قراردارد و بلند ترین بنای این شهر قدیمی است. این شهر در ناحیه کینگ پو قراردارد.

انتشار: 29 دی 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 51

به "در چین هم شهری هممچون ونیز وجود دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در چین هم شهری هممچون ونیز وجود دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید