در حال حاضر 12 شهر قرمز هستند ، مبادا عادی انگاری کنیم

به گزارش بوستان گفتگو، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شرایط کنونی کرونا در کشور به رغم بهبود نسبت به هفته های گذشته، همچنان ناپایدار، حساس و شکننده است.

در حال حاضر 12 شهر قرمز هستند ، مبادا عادی انگاری کنیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیما سادات لاری، در سرانجام ارائه آمار روزانه کرونا، به ارزیابی شرایط بیماری در کشور پرداخت و اضافه نمود: در حال حاضر فقط 12 شهر قرمز هستند. در گیلان چهار شهر آستارا، بندر انزلی، رودسر و تالش قرمز هستند. در مازندران پنج شهر آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا نیز قرمز هستند. در عین حال شهر زرین دشت در فارس، بافت در کرمان و گمیشان در گلستان نیز در شرایط قرمز به سر می برند که هنوز فرایند نزولی نداشتند و مردم و مسئولان این شهرها باید بیشترین دقت را داشته باشند.

وی ادامه داد: مابقی شهرستان های کشور یعنی 231 شهرستان در شرایط نارنجی و 205 شهرستان در شرایط زرد بیماری قرار دارند.

لاری با عنوان این مطلب که میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته سوم آذر 99 در کشور حدود 13.5 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت گزارش شده است، گفت: بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان های ایلام، اردبیل، تهران و گلستان بوده است. میزان بروز در استان های یاد شده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اضافه نمود: همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در هفته سوم آذر 99 حدود 30.5 نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز در این شاخص، به ترتیب در استان های اردبیل، یزد، زنجان و آذربایجان غربی و ایلام بوده است.

لاری گفت: به رغم کاهش در تعداد شهرستان های قرمز و کاهش موارد بستری و مرگ و میر کرونا در کشور، نمودار شرایط بستری بیماری کووید 19 در بعضی استان های شمالی فرایند صعودی دارد. بنابراین شرایط کنونی بیماری در کشور به رغم بهبود نسبت به هفته های گذشته، همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و نباید تحت هیچ شرایطی شرایط را مطلوب فرض کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید نمود: مطمئنا در صورت هرگونه عادی انگاری شرایط، زمستانی به مراتب سخت تر از پاییز در پیش خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1472

به "در حال حاضر 12 شهر قرمز هستند ، مبادا عادی انگاری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حال حاضر 12 شهر قرمز هستند ، مبادا عادی انگاری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید