توزیع نهاده های دامی 60 درصد افزایش یافت

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 60 درصدی توزیع نهاده های دامی در کشور در امسال خبر می دهد و می گوید احتمال حذف ارز ترجیحی نهاده های دامی در امسال وجود دارد.

توزیع نهاده های دامی 60 درصد افزایش یافت

به گزارش مهر، حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره بعضی مباحث مطرح شده مبنی بر نگرانی واردنمایندگان نهاده های دامی از تأمین ارز برای واردات این محصولات گفت: نگرانی واردنمایندگان درباره حذف ارز 4200 تومانی است و اینکه ارز 4200 تومانی حذف می گردد یا نمی گردد و بلاتکلیفی که در این زمینه برای بعضی ایجاد شده است.

وی اضافه نمود: با این حال جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که تکلیف تعیین است. تا زمانی که ارز 4200 تومانی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد، ما همین ارز را تحویل واردنمایندگان می دهیم و زمانی هم که ارز 4200 تومانی حذف گردد، آنها با قیمت دیگری کالای خود را وارد می نمایند بنابراین چه فرقی می نماید که قیمت دلار چقدر باشد؟

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: آخرین مباحث مطرح شده درباره ارز 4200 تومانی این بوده که قرار نیست امسال این ارز حذف گردد اما ممکن است هر لحظه اتفاق خاصی بیفتد.

معروفان با اشاره به اینکه در زمینه گندم و دارو تخصیص ارز 4200 تومانی تا آخر سال انجام می گردد و حذف نخواهد شد، گفت: درباره کالاهای دیگر این احتمال وجود دارد که از 10 روز تا یک ماه آینده اتفاقاتی صورت گیرد اما ممکن است اتفاق خاصی نیفتد.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر تخصیص ارز 4200 تومانی برای نهاده های دامی انجام می گردد، اضافه نمود: تا اطلاع ثانوی این فرایند وجود دارد اما درباره آینده نمی دانیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز بیش از 14 میلیون تن نهاده دامی وارد کشور شده است، گفت: تا به امروز 12 میلیون و 350 هزار تن نهاده فراوری نموده ایم که حدود 6 میلیون و 800 هزار تن آن ذرت، بیش از 3 میلیون تن کنجاله سویا و 2 میلیون و 600 هزار تن جو بوده است.

معروفان تأکید کرد: توزیع نهاده های دامی در امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 59.5 درصد افزایش داشته است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود این حجم افزایش فراوری همچنان در بعضی نقاط با کمبود روبرو هستیم؟ گفت: به علت اینکه ما امسال با خشکسالی شدیدی در کشور روبرو بودیم و بین سه تا چهار میلیون تن فراوری علوفه در مراتع کاهش پیدا کرد که ما باید جو را جایگزین آن می کردیم. بعلاوه در حوزه فراوری گندم باید 10 میلیون تن گندم در کشور فراوری می شد اما حدود 5 میلیون تن فراوری داشتیم بنابراین کاه و کُلش حاصل از گندم نیز کاهش فراوری داشته و باید نهاده جایگزین می کردیم.

وی گفت: به طور میانه هر ماه 1.5 میلیون تن نهاده در بازار توزیع خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2089

به "توزیع نهاده های دامی 60 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع نهاده های دامی 60 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید