تغذیه در زمان مناسب، اثرات مخرب کار در شب را رفع می نماید

به گزارش بوستان گفتگو، محققان انگلیسی می گویند در صورتی که تغذیه افراد در ساعاتی مناسب و به موقع صورت بگیرد می توان از اثرات مخرب کار در ساعت پایانی شب کاست.

تغذیه در زمان مناسب، اثرات مخرب کار در شب را رفع می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تک تایمز، محققان انگلیسی می گویند در صورتی که تغذیه افراد در ساعاتی مناسب و به موقع صورت بگیرد می توان از اثرات مخرب کار در ساعت پایانی شب کاست.

این پژوهشگران می گویند تغذیه به موقع سلامت افرادی که مجبور به کار در شب هستند یا به علت مسافرت های طولانی با به هم ریختگی در خواب روبرو می شوند، تامین می نماید.

تحقیق مشترک محققان انگلیسی نشان می دهد رعایت این نکته تغذیه ای، به تنظیم هورمون های مختلف و انسولین بدن و بهبود فعالیت های قلبی و عروقی آن در طول شبانه روز منجر می گردد.

به گفته دیوید بچتولد استاد دانشگاه منچستر، دشواری ها و چالش های زندگی امروزی فشارهای فراوانی را به انسان تحمیل نموده و سلامت و بهداشت او را در معرض خطر قرار می دهد. در این شرایط اصلاح تغذیه و رعایت توصیه های پزشکان در این زمینه می تواند مسائل موجود را رفع کند.

پزشکان فعلا در حال اجرا آزمایش هایی در این زمینه بر روی موش هایی هستند که طی ساعات طولانی در شب بیدار نگه داشته می شوند تا به رژیم تغذیه ای مناسب برای افرادی که مجبور به شب کاری هستند، دست یابند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 209

به "تغذیه در زمان مناسب، اثرات مخرب کار در شب را رفع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه در زمان مناسب، اثرات مخرب کار در شب را رفع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید