تشریح برنامه های هفته کتاب مرکز پژوهش ها و کتابخانه شاهچراغ(ع)

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران/فارس رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس، برنامه های بیست و نهمین دوره هفته کتاب در این مرکز را اظهار داشت.

تشریح برنامه های هفته کتاب مرکز پژوهش ها و کتابخانه شاهچراغ(ع)

دکتر بیابان نورد یکشنبه 23 آبان به خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته کتاب برنامه های متنوعی به وسیله مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس شاهچراغ(ع) اجرا خواهد شد که رونمایی از مرکز تحقیقات دیجیتالی آستان مقدس یکی از این برنامه ها است.

وی اعلام نمود: مرکز تحقیقات دیجیتالی مکانی برای انجام فعالیت های علمی - پژوهشی نظیر جست وجوهای علمی و تخصصی استادان، دانشجویان و محققان سطح شهر و استان خواهد بود و به پایگاه های علمی - اطلاعاتی داخلی و بین المللی نظیر ISC, Ricest, Magiran, Noormags, EBSCO, Elsevier, Proquest و Web of Science متصل می گردد.

بیابان نورد گفت: این مرکز در نظر دارد مجموعه های تخصصی در حوزه های موضوعی گوناگون را ایجاد کند. در این راستا اولین مجموعه تخصصی با عنوان مجموعه تخصصی روش تحقیق در حوزه علوم انسانی هم زمان با هفته کتاب رونمایی خواهد شد به طوری که راه برای پژوهشگران در این عرصه هموار گردد.

او یکی دیگر از برنامه های هفته کتاب را تجلیل از اهدا کنندگان کتاب، کتابداران و کتابخوان های نمونه مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس اعلام و افزود: تشرف کتابداران برتر استان فارس به حرم مطهر، ملاقات با تولیت معزز و بعلاوه بازدید از مرکز پژوهش های اسلامی، کتابخانه و موزه حرم مطهر از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این دوره از هفته کتاب است.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه داد: طرح اهداء کتاب و تجهیز کتابخانه های منطقه ها محروم با عنوان سفیر دانایی از برنامه های دیگر مرکز به مناسبت هفته کتاب و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزار می گردد.

بیابان نورد گفت: در این طرح که از چندین سال پیش تا به امروز به صورت سنت کتابخانه حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام درآمده است، تعدادی کتابخانه در منطقه ها محروم استان فارس افتتاح و یا غنی سازی می شوند.

به گزارش خبرنگاران، برنامه های هفته کتاب همزمان با سراسر کشور در استان فارس از 24 آبان تا یکم آذر 1400 برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2065

به "تشریح برنامه های هفته کتاب مرکز پژوهش ها و کتابخانه شاهچراغ(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح برنامه های هفته کتاب مرکز پژوهش ها و کتابخانه شاهچراغ(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید