تاکید فاطمی امین بر الزام سیمانی ها به ثبت معاملات در سامانه افق

به گزارش بوستان گفتگو، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر الزام فعالان صنعت سیمان به ثبت اطلاعات معاملات خود در سامانه افق تاکید نمود.

تاکید فاطمی امین بر الزام سیمانی ها به ثبت معاملات در سامانه افق

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، کنترل قیمت سیمان و کاهش نرخ ها در بورس و بازار جزء وعده هایی بود که وزیر صنعت در زمان اخذ رأی اعتماد به نمایندگان مجلس داد. در این راستا برنامه هایی در صنعت و بازار سیمان مطرح و اجرایی شده است.

رضا فاطمی امین وزیر صنعت در جدیدترین اظهارنظر خود در این مورد، بر الزام فعالان صنعت سیمان به ثبت اطلاعات خرید و فروش خود در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات معاملات در سامانه طرح افق تاکید نمود.

وی در توئیتر نوشت:

تمامی فعالان صنعت سیمان مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات خرید و فروش در ⁧‫سامانه افق‬⁩ هستند.

به صورت کلان برای تعدیل قیمت ⁧‫سیمان‬⁩ به موفقیت های خوبی رسیده ایم، استان ها باید بیشتر از این پای کار بیایند و کار به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

ممنوعیت فروش سیمان خارج از بورس

در خصوص ساماندهی بازار سیمان، اسدالله کشاورز، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت هم گفت: طبق برنامه وزارت صمت فروش سیمان خارج بورس ممنوع است و اگر موردی مشاهد گردد به شدت برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه عرضه محصولات سیمان به وسیله بورس انجام می گردد، اضافه کرد: هم اکنون به غیر از 5 واحد فراوریی که نیمه فعال و یا غیر فعال هستند، مابقی کارخانجات کد بورسی دریافت نموده اند و عرضه سیمان به وسیله بورس صورت می گیرد.

وی شرح داد: مصرف کنندگان سیمان به 3 بخش شامل طرح های عظیم عمرانی، صنایع سیمان بر و عاملان فروش تقسیم می شوند که بیشتر آن ها در بورس ثبت نام نموده و کد بورسی دریافت نموده اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اضافه کرد: با توجه به ظرفیت فراوری هر واحد فراوریکننده، کف عرضه تعیین و برای اجرا به واحد های فراوریکننده ابلاغ شده است. در این برنامه تمام مراحل فراوری و عرضه به صورت مکاهمه و فیزیکی با همکاری سازمان حمایت رصد و پایش می گردد.

وی ادامه داد: با اقدامات وزارت صمت و وزارت نیرو حدود 80 درصد سیمان مصرفی کشور تأمین شده است.

ارزیابی احتیاج کشور به سیمان

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان هم در این مورد گفت: هر هفته در بورس بیش از یک میلیون و 300 هزار تن سیمان عرضه می گردد، البته احتیاج کشور در برترین حالت حدود 5 میلیون و 200 هزار تن در ماه است.

سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بورس کالا هم گفت: بورس کالا یک پلت فرم معاملاتی است و در افزایش و یا کاهش قیمت کالا ها مداخله ای ندارد، بلکه صرفاً گزارشگر فعالیت عرضه و تقاضا در بازار است.

مردم در کنار درخواست ادامه مدیریت بازار و قیمت سیمان، خواهان توجه دولتی به بازار کالا های دیگر از جمله لبنیات، خودرو و لوازم خانگی هم هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1901

به "تاکید فاطمی امین بر الزام سیمانی ها به ثبت معاملات در سامانه افق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید فاطمی امین بر الزام سیمانی ها به ثبت معاملات در سامانه افق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید