آنالیز موتورسیکلت بنلی TNT 135؛ ریزنقش و مغرور

به گزارش بوستان گفتگو، بنلی TNT 135 یک موتور کامپکت ویژه بزرگسالان است که برخلاف ظاهرش، قدرت و عملکرد فنی مطلوبی را به نمایش می گذارد و به هیچ وجه نباید آن را مخصوص نوجوانان دانست.

آنالیز موتورسیکلت بنلی TNT 135؛ ریزنقش و مغرور

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، بنلی با عرضه مدل تی ان تی 125 پا به عرصه فراوری موتورسیکلت های کامپکت گذاشت. به ادعای مسئولان این شرکت TNT 125 جزو پرفروش ترین محصولات بنلی تا پیش از سال 2017 به شمار می رفت اما از آنجا که هیچ کس از اندکی قدرت بیشتر بدش نمی آمد، در نتیجه تصمیم بر آن شد تا مدل بنلی تی ان تی 135 با قدرت بیشتر به دست مشتریان برسد؛ چرا که پیشرانه عظیمتر به قول امروزی ها فان تر (لذت بخش تر) از نمونه های کوچک تر خواهد بود.

بنلی TNT 135 یک موتور کامپکت ویژه عظیمسالان است که برخلاف ظاهرش، قدرت و عملکرد فنی مطلوبی را به نمایش می گذارد و به هیچ وجه نباید آن را مخصوص نوجوانان دانست. این گونه موتورسیکلت ها بیشتر مناسب انجام ترددهای شهری در مسافت های کوتاه و یا انجام مانورهای نمایشی هستند و استفاده از آن ها در سایر کاربردها روزمره چندان رواج ندارد.

سایز کوچک چرخ ها و ابعاد بدنه موجب می گردد تا موتورسیکلت های کامپکت به سهولت و چابکی زیاد در ترافیک های شهری حرکت نمایند، بدون آنکه درگیر محدودیت های سایر موتورسیکلت های عظیم تر بشوند.

شرکت نیکران موتور پاسارگاد به عنوان نماینده بنلی در ایران تصمیم به عرضه این موتورسیکلت از سال 97 گرفت و به دلیل ظاهر خاص، عملکرد فنی مناسب و قیمت نسبتا متعادل، بنلی 135 پیروز به جلب نظر بخشی از علاقه مندان را به سوی خود شد . با دیجیاتو همراه باشید تا در ادامه مطلب شما را به ضیافت آنالیز موتورسیکلت کامپکت بنلی تی ان تی 135 دعوت کنیم.

طراحی عضلانی، جذاب و تمام اسپرت به سبک ایتالیایی

مسلما اگر ابعاد شاسی و رینگ های این موتورسیکلت مقداری عظیمتر از حالت کنونی بود، بسیاری از موتورسواران نسبت به خرید تی ان تی 135 تمایلی وافر پیدا می کردند. فرم استخوانی و عضلانی کاسه چراغ، باک و پنل های اطراف بدنه به همراه شمایل جذاب منبع خروجی اگزوز، سبب به وجود آمدن حس و حالی تمام اسپرت و جوان پسندانه در ذهن بیننده خواهد شد.

نمایان بودن شاسی لوله ای به رنگ متمایز (قرمز یا مشکی) از دیگر ویژگی های شاخص و خوشایند در طراحی ظاهری بنلی 135 به شمار می رود. این موتورسیکلت به سبک موتورهای نیکد طراحی شده و بنابراین قسمت های عمده انجین و جعبه دنده در ناحیه زیرین باک به طور کامل نمایان هستند و هیچگونه فلاپ جانبی در این قسمت مشاهده نمی گردد.

استفاده از کنسول کیلومترشمار دیجیتال-آنالوگ، تلفیقی قابل قبول از سنت و مدرنیته را در مقابل چشمان راننده پدید آورده و اطلاعات مورد احتیاج همچون سرعت، دور موتور، کارکرد و ... را با خوانایی مناسب به اطلاع وی می رساند. در این بین قطر کوچک 12 اینچی رینگ ها و همچنین فرم دستگیره های ترمز و کلاچ روی دسته فرمان نیز در نوع خود جالب توجه به نظر می رسند.

تعبیه یکپارچه چراغ های راهنما روی قسمت انتهای تحتانی زین به همراه چراغ اصلی قرمزرنگ نیز جلوه ای متمایز و خاص به نمای پشت بنلی 135 بخشیده است. ابعاد رویه زین و قسمت ترک نشین نسبتا متناسب طراحی شده اما سفتی تقریبی این قسمت در ترددهای طولانی مدت برای کاربران اندکی آزاردهنده خواهد بود.همچنین به دلیل ابعاد کوچک شاسی، افراد بلندقد چندان در استفاده از این موتورسیکلت راحت نیستند. با این وجود به نظر می رسد موتورسواران با قد کوتاه تر از 170 سانت بتوانند از ارگونومی قابل قبول این موتورسیکلت چینی ایتالیایی و محل قرارگیری مناسب جاپایی ها و دسته فرمان حداکثر بهره را ببرند.

به طور کل نه تنها نمی توان ایراد خاصی بر ظاهر این موتورسیکلت گرفت، بلکه باید اذعان کرد استایل عضلانی، جذاب و اسپرت بنلی tnt 135 یکی از مهم ترین نقاط قوت آن به شمار می رود و همان طور که اشاره شد، اگر این موتورسیکلت در ابعاد عظیمتر ساخته گردد و با قیمت مناسب به دست خریداران برسد، احتمالا می تواند بسیاری از حریفان موجود در بازار را کنار بزند و در دسته موتورسیکلت های خیابانی پرفروش ایران جای بگیرد.

مشخصات فنی موتورسیکلت بنلی TNT 135

بنلی 135 نیروی مورد احتیاج خود را از یک انجین تک سیلندر چهارزمانه چهار سوپاپ به حجم 134.7 سی سی دریافت می نماید. نسبت تراکم سیلندر در این انجین معادل یک به 9.8 بوده و حداکثر قدرت آن حدود 13 اسب بخار در 9000 هزار دور در دقیقه اعلام شده است. 10.8 نیوتن متر گشتاور نیز در دور 7000rpm دست می آید که توسط مکانیزم کلاچ چندصفحه ای روغنی به گیربکس 5 دنده غیراتوماتیک و از آنجا به وسیله زنجیر به سوی محور چرخ عقب منتقل می گردد.

سیستم سوخت رسانی از نوع انژکتوری بوده و سامانه اگزوز نیز به مبدل کاتالیزور و سنسور اکسیژن مجهز شده است. همچنین گرمای حاصل از احتراق این انجین درون سوز به طرزی مطلوب به وسیله یک سامانه روغن خنک به هوای محیط انتقال داده خواهد شد.

شاسی فولادی با طراحی شبکه ای، سیستم تعلیق تلسکوپی 41 میلیمتری وارونه در جلو و سامانه تعلیق دو شاخ فولادی به همراه مونوشاک در عقب، دیسک ترمز 220 میلیمتری جلو و 190 میلیمتری عقب به همراه سیلندر ترمز تک پیستون، تایرهای 12 اینچی و وزن 119 کیلوگرم، دیگر مشخصات فنی بنلی 135 برشمرده می شوند.

سامانه راه انداز پیشرانه از نوع برقی است و باک سوخت از گنجایشی برابر با 7.2 لیتر بهره می برد که به واسطه آن می توان مسافتی در حدود 300 کیلومتر را با یک باک پر پیمود. این موتور چینی - ایتالیایی ریزنقش قادر است به حداکثر سرعت بیش از 110 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند بنابراین می توان با آن حتی در عظیمراه ها نیز رانندگی کرد.

در هنگام سواری با بنلی TNT 135 عملکرد مطلوب سیستم تعلیق در حفظ پایداری و تعادل موتورسیکلت هنگام عبور از پیچ ها کاملا مشهود است و اطمینان خاطر بالایی را به راکب منتقل می نماید. همچنین قطر کوچک چرخ ها سبب شده تا فرمان پذیری و مانوردهی با بنلی TNT 135 نسبت به سایر موتورها فرز و هیجان انگیز به نظر برسد و سرعت عمل بالاتری را نصیب راننده کند. البته این سیستم تعلیق اسپرت معایبی نیز دارد که از جمله می توان به انتقال ضربات و لرزش های ناشی از ناهمواری های سطح جاده به بدن سرنشین و راکب اشاره نمود.

پیشرانه و جعبه دنده هماهنگی مطلوب و عملکردی دقیق را در تعامل با یکدیگر ارایه می دهند. به ویژه واکنش های بسیار سریع انجین نسبت به اعمال فشار بر دسته گاز، تجربه سواری با این موتورسیکلت کوچک را لذت بخش و مهیج تر می نماید. عملکرد نرم کلاچ و تعویض دنده های دقیق و ملایم نیز لذتی مضاعف بر تجربه سواری با بنلی TNT 135 خواهد اضافه کرد.

جمع بندی

موتورسیکلت کامپکت بنلی TNT 135 در زمان نگارش این مقاله با بهایی در حدود 40 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. این موتورسیکلت قابلیت های فنی - عملکردی مناسبی را از خود به نمایش می گذارد اما به دلیل ابعاد کوچک نمی تواند عامه مشتریان را به سوی خود بکشاند. به ویژه بعضی از مشتریان ترجیح می دهند جهت انجام کارهای روزمره خود به سراغ بعضی محصولات نظیر اسکوترهای دنده اتوماتیک با ابعاد و حجم پیشرانه عظیمتر بعلاوه قابلیت کاربردی بیشتر بروند.

با این وجود افرادی که خیلی بلند قد نیستند و به دنبال خرید یک موتورسیکلت خوش قیمت با توانایی انجام حرکات نمایشی و عملکرد فنی مناسب می گردند، می توانند بنلی 135 را در صدر لیست گزینه های خود جای دهند. البته بهتر است پیش از خرید این موتور نسبت به خدمات پس از فروش و وجود کافی قطعات یدکی آن در بازار اطمینان حاصل کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1503

به "آنالیز موتورسیکلت بنلی TNT 135؛ ریزنقش و مغرور" امتیاز دهید

6 کاربر به "آنالیز موتورسیکلت بنلی TNT 135؛ ریزنقش و مغرور" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز موتورسیکلت بنلی TNT 135؛ ریزنقش و مغرور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید