با مرمت چند خانه تاریخی توسعه ایجاد نمی گردد

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران/اصفهان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: زمانی که یکی از کاشی های میدان امام اصفهان به عنوان یک اثر جهانی می افتد برای میراث فرهنگی اولویت اول را دارد، پس منابعی که تزریق می گردد اول باید در این محل هزینه گردد.

با مرمت چند خانه تاریخی توسعه ایجاد نمی گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

فریدون الهیاری امروز(پنجشنبه-12 دی) در جلسه مشترک شورای شهرستان های گلپایگان، خوانسار و بویین میاندشت، اظهار کرد: گردشگری موضوع مهمی در کشور و اهمیت آن در اقتصاد دنیا زیاد است. غرب استان از ظرفیت گردشگری برخوردار است البته خیلی به آن توجهی نشده است، اما اکنون توسعه در این مناطق مبتنی بر حوزه گردشگری است.

وی اضافه نمود: پپیشرفت برنامه ها به چند عامل از جمله منابع و اعتبارات بستگی دارد، اما اکنون در خشکسالی بودجه ای مطلق دولت هستیم.

الهیاری ادامه داد: در سال های 93 و 94 با وجود اینکه شرایط بودجه ای خوب نبود، اما در هر شهرستانی یک پروژه را کلنگ زنی کردیم، اما اکنون بودجه های دولتی قابل طرح نیست.

به گزارش خبرنگاران؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: زمانی که یکی از کاشی های میدان امام اصفهان به عنوان یک اثر دنیای می افتد و در رسانه های دنیا خبر آن منتشر می گردد برای میراث فرهنگی اولویت اول را دارد و منابعی که تزریق می گردد اول باید در آنجا هزینه گردد و سپس به سایر مناطق رسیدگی کنیم.

الهیاری با بیان اینکه زمانی که منابعمان محدود می گردد قدرت مانورمان به حد صفر می رسد، اضافه نمود: به مناطق غرب استان مقداری بی مهری شده و باید جبران گردد، بنابراین اگر گشایشی ایجاد گردد اقدامی انجام می دهیم، اما نهایتا با مرمت چند خانه تاریخی هم توسعه ایجاد نمی گردد بلکه مبنای توسعه گردشگری وابسته به مشارکت مردم و تغییر تفکر و اندیشه است.

همچنین رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در زمینه گردشگری نمی توانیم تنها میراث را متولی بدانیم چرا که شهرداری ها و شوراهای شهر هم می توانند در این راستا یاری نمایند.

برای سرمایه گذاران مشکل ایجاد نکنیم

عبدالله کیانی صنعت گردشگری در غرب استان را پویا دانست و اظهار داشت: نباید برای فردی که برای سرمایه گذاری وارد این منطقه می گردد مشکل ایجاد کنیم. هزینه کردن در زمینه گردشگری، سرمایه گذاری است چرا که سبب اشتغالزایی و رونق درآمد می گردد.

رییس شورای اسلامی شهرستان گلپایگان نیز در این جلسه، گفت: در شهرستان گلپایگان دو سد بزرگ قرار گرفته است علاوه بر این در منطقه غرب استان شاهد چهار فصل هستیم که این خود می تواند در جذب گردشگر موثر باشد، اما متاسفانه اقدامی را که مردم انتظار دارند نتوانستیم در این خصوص انجام دهیم.

مسعود اسکندری اضافه نمود: باید تعیین گردد در زمینه گردشگری در چه نقطه ای قرار داریم و برنامه ما برای آینده چیست. انتخاب یک نام گردشگری مناسب برای سه شهر گلپایگان، خوانسار و بویین میاندشت، برگزاری جشنوراه های گردشگری، صدور مجوز برای خانه های گردشگری و...بعضی از نمونه کارهایی است که باید برای این منطقه انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 608

به "با مرمت چند خانه تاریخی توسعه ایجاد نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مرمت چند خانه تاریخی توسعه ایجاد نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید