باید روستاییان به مقاوم سازی منازل در استان مرکزی تشویق شوند

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران: استاندار مرکزی گفت: بنیاد مسکن باید در راستای مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاها تبلیغات لازم را داشته و شعار مقاوم سازی خانه های روستایی را در سطح استان گسترش دهد.

باید روستاییان به مقاوم سازی منازل در استان مرکزی تشویق شوند

به گزارش خبرنگاران از اراک، محمد حسین مقیمی در جلسه شورای هماهنگی مسکن با اشاره به بحث مقاوم سازی منازل روستایی اظهار کرد: موضوع مقاوم سازی خانه های روستایی مطلبی است که باید در اولویت های اصلی بنیاد مسکن قرار گیرد.

وی اضافه نمود: هریک از فرمانداران و دهیاران باید توجه داشته باشند که در حوزه های خدمت خود تمام اقدامات لازم را انجام داده و بسترهای لازم به منظور ترقیب روستاییان به استفاده از وام های مسکن را فراهم کنند.

استاندار مرکزی توضیح داد: با همکاری همه دستگاه ها و نیز اطلاع رسانی های هدفمند به منظور معرفی مزایای مقاوم سازی منازل می توانیم روستاییان را به سمت استفاده از وام های بانکی تشویق کنیم.

مقیمی با اشاره به مقاوم سازی خانه های روستایی به عنوان یک موضوع مهم و اساسی گفت: با آنالیز روستاهای مختلف در برخی از نقاط تعیین شده که حتی یک نفر هم از این وام ها استفاده ننموده است و پیگیری این موضوع باید یکی از تکلیف های اخلاقی و شرعی ما باشد.

وی اضافه نمود: اگر همچنان خانه های روستایی ما به ویژه در روستاهای دور افتاده در همان اشکال قبلی خود باقی بمانند با بروز اولین حادثه از جمله سیل یا زلزله ا نفر هم از این خانه ها زنده نمی ماند.

مقیمی به وام های بانکی اشاره نمود و گفت: تصمیم مقاوم سازی مسکن روستایی از سوی دولت گرفته شده و در مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون به تصویب رسید و بانکها هم باید در دادن این تسهیلات با مردم همکاری کنند.

استاندار مرکزی توضیح داد: مسئولیت ترغیب و تشویق مردم به استفاده از وام های بانکی بر عهده فرمانداران و دهیاران و نیز شوراهای موجود در روستاها است که باید با اقدامی ریز بینانه این حرکت را به نحو مطلوبی انجام دهند.

مقیمی به پاسخ گویی صحیح بانک ها اشاره نمود و گفت: حساسیت من بر روی این موضوع بسیار بالا است چرا که از نزدیک نتایج حاصل از بروز بسیاری از زلزله ها مشاهده نموده ام و به طور جد از تمام بانکها می خواهم که در این موضوع همکاری لازم با مردم را داشته باشند.

وی اضافه نمود: اگر موردی از هر یک از بانکهای متولی این امر مبنی بر عدم همکاری عدم همکاری با مردم خود من به شخصه این مورد را پیگیری و با آنان برخورد قانونی می کنم.

استاندار مرکزی توضیح داد: با ایمن سازی خانه های روستایی و انجام اقدامات لازم در این خصوص می توان به میزان چشم گیری تعداد تلفات حاصل از این حوادث را کاهش داد.

مقیمی با اشاره به نوع خانه های روستایی گفت: عمده خانه های روستایی به علت قدمت، ضعف ساخت و ساز، نبود دانش فنی کافی و اجرایی و بهره گیری از مصالح در دسترس، کم دوام و نامرغوب هستند بطوری که این خانه های با اندک تکانی فرو می ریزند و افراد زیادی را زیر آوارهای خود قربانی می کنند.

وی اضافه نمود: اگر مقاوم سازی خانه های روستایی به تمامی نقاط مرکزی تعمیم یابد، برای مقابله با حوادث غیرمترقبه مسائل کمتری داریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1067

به "باید روستاییان به مقاوم سازی منازل در استان مرکزی تشویق شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید روستاییان به مقاوم سازی منازل در استان مرکزی تشویق شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید