انگلیسی ها بیشترین نرخ تورم در 30 سال گذشته را تحمل می نمایند

به گزارش بوستان گفتگو، دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) گفت، نرخ تورم سالانه این کشور در ماه مارس به 7 درصد افزایش یافته است که بالاترین رقم از سال 1992 به شمار می رود.

انگلیسی ها بیشترین نرخ تورم در 30 سال گذشته را تحمل می نمایند

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرنگاران، دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) اظهار داشت، نرخ تورم سالانه این کشور در ماه مارس به 7 درصد افزایش یافته است که بالاترین رقم از سال 1992 به شمار می رود.

این آمار که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد، بیشترین سهم در این فرایند افزایش را قیمت سوخت و قبوض انرژی به خود اختصاص داده اند.

بنا بر اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص قیمت مصرف کننده بیش از انتظار افزایش یافته و در ماه فوریه 6.2 درصد بوده است. پیش بینی اقتصاددان ها افزایش 6.7 درصدی بوده و رقم 7 درصد، بالاترین رقم از ماه مارس 1992 به شمار می رود.

به نوشته راشاتودی، در پی افزایش قیمت انرژی، ناظر معین کننده قیمت انرژی در انگلیس از ابتدای ماه آوریل، سقف قیمت انرژی خانوارها را تا 54 درصد افزایش داد.

قیمت سوخت مایع طی سال گذشته، بیش از دو برابر شده و 113.9 درصد افزایش یافته و هزینه های خانواده هایی که برای گرم کردن منازلشان به نفت وابسته هستند، بالا برده است، در عین حال، هزینه های سوخت خودرو نیز 30 درصد گران شده است.

بر اساس آمار ONS، میانه قیمت بنزین در ماه های فوریه و مارس 12.6 درصد در هر لیتر افزایش یافته است که بیشترین افزایش ماهانه از سال 1990 به شمار می رود.

قیمت گازوئیل نیز 18.8 درصد در هر لیتر افزایش یافته است.

به گفته بوریس گلاس، اقتصاددان ارشد و مدیر بخش رتبه بندی موسسه اس اند پی گلوبال، نرخ تورم انگلیس احتمال افزایش می یابد و همچنان در بالاترین سطح خود در سال 2022 باقی می ماند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2158

به "انگلیسی ها بیشترین نرخ تورم در 30 سال گذشته را تحمل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیسی ها بیشترین نرخ تورم در 30 سال گذشته را تحمل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید