افزایش مهاجرت اهالی موسیقی

به گزارش بوستان گفتگو، یکی از خبرنگاران شناخته شده حوزه موسیقی با انتشار ویدیویی از یک نوازنده برجسته ساکسیفون خبر از مهاجرت او داد.

افزایش مهاجرت اهالی موسیقی

به گزارش شهروند، در این پست مجازی که با هشتگ #سونامی-مهاجرت-اهالی-موسیقی منتشر شده، آمده بود که نوازنده برجسته ساکسیفون، ایمان جعفری پویان به ترکیه مهاجرت نموده است. اما نکته غم انگیز این پست این بود که نشان می داد این نوازنده سرشناس دور از وطن وضع مالی بدی دارد و این روز ها برای گذران زندگی در خیابان های استانبول ساز می زند.

سونامی عشق

ایمان جعفری پویان، نوازنده، آهنگساز و خواننده چهل ونه ساله از سال 1369 فعالیت حرفه ای خود را به عنوان نوازنده شروع نموده است. او که ابتدا تنها در زمینه نوازندگی کلارینت تبحر داشت، به دلیل علاقه به موسیقی جز از سال 1377 نوازندگی ساکسیفون را نیز شروع کرد و در پی آن اولین گروه بیگ بند موسیقی جز بعد از انقلاب را به نام ایماژ تشکیل داد. ایمان جعفری پویان که علاوه بر نوازندگی، آهنگسازی نیز می نماید، سال 1395 آلبوم سونامی عشق را با صدای خودش منتشر کرد.

در کارنامه ایمان جعفری پویان عضویت در ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی، عضویت در ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری محمد بیگلری پور و نادر مرتضی پور، عضویت در ارکستر سمفونیک فرهنگ سرای بهمن به رهبری شریف لطفی و حضور و اجرا در گروه های مختلف ارکسترال، ارکستر بادی، پاپ، راک و… به عنوان نوازنده سولیست کلارینت و ساکسیفون جلوه بیشتری دارند.

سونامی مهاجرت

ایمان جعفری پویان البته تنها نوازنده و موزیسین مطرحی نیست که در روز های اخیر خبر مهاجرت شان رسانه ای شده است. پیش از این نوازنده که سابقه نوازندگی در ارکستر های محمدرضا و همایون شجریان، فرهاد فخرالدینی، علیرضا افتخاری، علیرضا قربانی، رضا یزدانی، محسن یگانه، رضا صادقی، ناصر چشم آذر و بزرگان دیگری را دارد، در ماه های اخیر بسکمک از خوانندگان و موزیسین های کشور از جمله مانی رهنما، هومن نامداری و فرشاد حسامی مهاجرت نموده اند. خوانندگانی، چون مهراد جم و مهدی مدرس نیز در دو هفته اخیر خبر مهاجرت شان را اعلام نموده بودند.

رسانه های مجازی ساعاتی پیش خبر مهاجرت حدیثه تهرانی و کیان مقدم را نیز گفتند. حدیثه تهرانی که با بازی در سریال خوش نشین ها به کارگردانی سعید آقاخانی شناخته می گردد، با انتشار کلیپی گفت همراه همسر خواننده اش کیان مقدم از ایران مهاجرت نموده است.

این اخبار تلخ و ناراحت نماینده در شرایطی منتشر می شوند که بحران شیوع کرونا باعث تعطیلی کنسرت ها و اجرا های زنده موسیقی شده و از نظر مالی اهالی موسیقی را در شرایط بسیار نامطمئن و بی ثباتی قرار داده است. البته در روز های اخیر حرف و حدیث هایی هم درباره ارتباط چهره های تازه مهاجرت نموده با شماری از سایت های شرط بندی که در ترکیه فعالیت می نمایند، مطرح شده است.

همه چی آرومه

محمد اله کمک، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره انتشار اخبار و شایعاتی درباره ارتباط سخت گیری های ارشاد با مهاجرت بعضی خوانندگان و موزیسین ها در هفته های اخیر، این موضوع را به تأکید تکذیب می نماید و می گوید که این مسائل و شایعات رخداد های طبیعی هستند که مربوط به امروز و دیروز نمی گردد و سالیان سال است که موسیقی ما با آن روبرو است.

محمد اله کمک می گوید: راجع به این مسائل همیشه اخبار زیادی وجود داشته و از این به بعد هم وجود خواهد داشت. فرض کنید هنرمندی به همراه همسرش اخیرا به کشور ترکیه مهاجرت نموده است. هنرمندی که اتفاقا از خوانندگان خوشنام کشورمان بوده و هیچ وقت هم مسأله ای در رابطه با مجوز انتشار نداشته است. اما می بینیم که این هنرمند به یک باره مهاجرت می نماید. مهاجرتی که ممکن است به جهت دلزدگی از مجموع شرایط باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1409

به "افزایش مهاجرت اهالی موسیقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مهاجرت اهالی موسیقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید