اعطای بورسیه تحصیلی به یاد جانباختگان پرواز ایران- اوکراین، 300 نخبه از دانشگاه های خارج به کشور بازگشتند

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس دانشگاه شریف از اعطای بورس تحصیلی به یاد 16 دانش آموخته این دانشگاه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی اطلاع داد.

اعطای بورسیه تحصیلی به یاد جانباختگان پرواز ایران- اوکراین، 300 نخبه از دانشگاه های خارج به کشور بازگشتند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم یادبود جان باختگان دانشگاه شریف در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از برنامه این دانشگاه برای اهدای بورس تحصیلی به یاد 16 دانش آموخته این دانشگاه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی اطلاع داد و گفت: این بورس به دانشجویان دانشگاه شریف به صورت سالیانه اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که منجر به جان باختن 176 مسافر و خدمه شد، تعدادی از نخبگان دانشگاه های کشور از جمله 16 دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و بعضی دیگر از دانش آموختگان و دانشجویان دیگر دانشگاه های کشور جان خود را از دست دادند.

فتوحی تأکید کرد: برگزاری مراسم یادبود نخبگان از دست رفته دانشگاه شریف حداقل کاری است که ما می توانیم برای آن ها انجام دهیم و جدا از این مراسم یادبود تصمیم داریم نمادی را در دانشگاه به یاد این 16 جان باخته سقوط هواپیمای اوکراینی در دانشگاه شریف داشته باشیم و باید طرح آن را به مزایده بگذاریم تا در نهایت نمادی برای این دانش آموختگان باشد که هرگز از یاد و خاطر خانواده دانشگاه شریف نرود.

رئیس دانشگاه شریف همچنین تأکید کرد: علاوه بر آن در نظر داریم تعدادی بورسیه تحصیلی و تحقیقاتی را با موافقت و حمایت معنوی خانواده های جان باختگان نخبگان دانشگاه شریف در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و حمایت خود دانشگاه و بنیاد حمایت از نخبگان دانشگاه داشته باشیم تا این بورسیه به نام عزیزان از دست رفته سالیانه به تعدادی از دانشجویان اهدا گردد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد بورسیه اهدایی دانشگاه شریف به یاد جان باختگان این دانشگاه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی هنوز معین نیست اما این بورس به دانشگاه خود دانشگاه شریف اعطا خواهد شد تا دانشجویان در همان زمینه هایی که دانش آموختگان جان باخته فعالیت می کردند، استفاده نمایند.

رئیس سابق دانشگاه شریف با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعداد 300 نفر از نخبگان دانشگاه های داخل که در دانشگاه های مطرح خارج از کشور تحصیل نموده بودند به کشور بازگشته اند، گفت: 60 نفر از این نخبگان در دانشگاه صنعتی شریف جذب و مشغول ارائه خدمات علمی و آموزشی هستند.

سهراب پور تأکید کرد: بسیاری از نخبگانی که برای تحصیل و کار تحقیقاتی به خارج از کشور سفر می نمایند بعد از اتمام کار تحصیل و کار تحقیقاتی به کشور باز می گردند و در دانشگاه های داخل کشور مشغول ارائه خدمات می شوند.

زهرا حسنی سعدی، آرش پورضرابی، محمدامین بیروتی، محمد الیاسی، امیر اشرافی حبیب آبادی، مهدی اسحاقیان دورچه، منصور اثنی عشری اصفهانی، ایمان آقابالی، حمیدرضا ستاره کوکب، محمد صالحه، فائزه فلسفی، میلاد قاسمی آریانی، پونه گرجی، مریم ملک، الناز نبیی و غزل نوریان 16 دانش آموخته دانشگاه شریف بودند که روز چهارشنبه 18 دی ماه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 789

به "اعطای بورسیه تحصیلی به یاد جانباختگان پرواز ایران- اوکراین، 300 نخبه از دانشگاه های خارج به کشور بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای بورسیه تحصیلی به یاد جانباختگان پرواز ایران- اوکراین، 300 نخبه از دانشگاه های خارج به کشور بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید