اسپانیا ارزان ترین و پرطرفدارترین مقصد گردشگری اروپا

به گزارش بوستان گفتگو، گردشگران اسپانیا از ابتدای سال 2014 میلادی تا ماه می با افزایش 8.2 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به 21.4 میلیون گردشگر رسید.

اسپانیا ارزان ترین و پرطرفدارترین مقصد گردشگری اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وزارت صنعت و گردشگری اسپانیا در بیانیه ای خاطرنشان کرد: اسپانیا تنها در ماه می گذشته میزبان 6 میلیون گردشگر بوده است که این عدد نشان دهنده افزایش 5.7 درصدی نسبت به ماه می سال قبل است.

به گزارش شبکه نیوز تراولر در پنج ماه گذشته، انگلیس در صدر کشورهای صادرکننده گردشگر به اسپانیا واقع شده است و پس از آن آلمان، فرانسه و کشورهای اروپای شمالی و ایتالیا به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.منطقه توریستی کاتالونیای اسپانیا واقع در شمال شرقی این کشور پذیرای بزرگترین گروه گردشگر بوده است. این منطقه 25.4 درصد کل گردشگران خارجی اسپانیا را به خود اختصاص داده است.

جزایر قناری در اقیانوس اطلس با 22 درصد و ایالت آندلس در جنوب اسپانیا با 13 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.صنعت گردشگری در اسپانیا یکی از مهمترین موتورهای محرک مالی این کشور است و 11 درصد کل فراوری ناخالص ملی و 12 درصد کل فرصت های شغلی این کشور را تشکیل می دهد.

اسپانیا در سال 2013 میزبان 60.6 میلیون گردشگر از سراسر دنیا بود و از این منظر در رتبه سوم دنیای قرار داشت.در نظرسنجی که به تازگی صورت گرفته است، جزیره مایورکا و جزایر قناری از نظر 2000 گردشگر بریتانیایی بهترین مقصد توریستی دنیا در تعطیلات تابستانی است.

از طرف دیگر، براساس هفتمین گزارش سالانه سازمان گردشگری که به هزینه های خانواده های اروپایی در تعطیلات تابستانی اختصاص داشت، کشور اسپانیا به عنوان ارزان ترین مقصد توریستی اروپا در تعطیلات تابستانی شناخته شد.اسپانیا در حالی که با کشورهایی نظیر ترکیه رقابت می کرد، توانست با ارائه وعده های غذایی ارزان به این لقب دست یابد.

منبع: لست سکند
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 647

به "اسپانیا ارزان ترین و پرطرفدارترین مقصد گردشگری اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا ارزان ترین و پرطرفدارترین مقصد گردشگری اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید